پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد ملی نخبگان گفت: اختراعاتی که در پنجمین جشنواره‌ منطقه‌ای رویش کوهرنگ به تائید هیئت داوران برسند در سطح ۳ ثبت اختراعات ثبت می‌شوند
شعار سال: یدالله اردوخانی پیش از ظهر روز يكشنبه در افتتاحیه پنجمین جشنواره‌ منطقه‌ای رویش کوهرنگ با اشاره به اهداف بنیادملی نخبگان اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان با هدف رونق بخشیدن به فضای علمی دانشگاه‌ها، انگیزه بخشیدن به جوانان در قالب اختراعات برگزیده و تسهیل حرکت آن‌ها به منظور رسیدن به محصولی دانش‌بنیان، تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دانایی به ثروت جشنواره‌های منطقه‌ای رویش را برگزار می‌کند.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان در تلاش است افرادی که در مناطق محروم ساکن هستند بتوانند در چارچوب قانون و ضوابط حاکم این برنامه‌ها به دور از اعمال نظر سلیقه‌ای و پشتیبانی حمایت کند، در این راستا مخترعان می‌توانند با شرکت در جشنواره‌های رویش اختراعات خود را در رقابتی سالم مورد ارزیابی قرار دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به امتیازات پنجمین جشنواره‌ منطقه‌ای رویش کوهرنگ گفت: اختراعاتی که در این جشنواره به تائید هیئت داوران برسند به عنوان اختراع ثبت 3 شناخته می‌شوند و دانشجویان مخترع می‌توانند از تکمیلات تحصیلی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شوند.

اردوخانی تصریح کرد: نخستین حمایت جوایز نقدی تحصیلات مادی برای مواردی نظیر تکمیل اختراع و مستندسازی آن و اختراع گرفتن مشاوره کارگزاران خدمات فناوری، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، استقرار اولیه پارک‌های علم و فناوری، تاسیس شرکت مرتبط با اختراع است، همچنین لحاظ کردن امتیاز اختراع ثبت 3 برای دانشجویان طبق آئین نامه بنیاد ملی نخبگان.

وی ادامه داد: حمایت‌های غیر مستقیم مالی بنیاد ملی نخبگان از شرکت‌های دانش بنیان به صورت‌های مختلفی است که مواردی از آنها بیان شد، برخی از مخترعان متاسفانه فقط به دنبال گرفتن جایزه هستند و بنیاد ملی نخبگان سعی در رفع این مشکل دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به زمینه‌های بین‌المللی ارائه اختراعات گفت: بنیاد ملی نخبگان این آمادگی را دارد که برای نخبگان ارائه تحصیلات تکمیلی مختلف در راستای تجاری سازی و ارائه در سطوح بین المللی ارائه دهد.

اردوخانی خاطرنشان کرد: در آئین نامه جدید اختراعی که به عنوان سطح 3 شناخته می‌شود برای بازیابی و تولید وارد بازار می‌شود و نیازمند زیرساخت‌هایی همچون تجاری سازی، حق مالکیت فکری و حقوق تجارت است.

وی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان استانی وظیفه دارند برای رشد و توانمندسازی مخترعان شرایطی را فراهم سازند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به آیین نامه بنیاد ملی نخبگان گفت: طبق این اصل یک فرصت یک‌ساله برای مخترعان در نظر گرفته می‌شود تا بنیادهای مختلف استانی با کمک نهادهای درونی هر استان برای توانمند کردن اختراع همکاری کنند، لازم به ذکر است تمام هزینه‌های دوره‌های توانمندسازی توسط بنیادهای استانی تهیه می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم,تاریخ انتشار 15 آذر 1394,کد مطلب935820, www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین