پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۰۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
عضو هیئت‌مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: متأسفانه مشکل رکود و نبود بازار برای فروش سبب شده که شرکت نیان الکترونیک که کارفرمای آن به عنوان کارفرمای نمونه انتخاب شده ۷۰ نفر تعدیل نیرو داشته باشد.

شعار سال: احسان سهرابی اظهار داشت: شرکت نیان الکترونیک یکی از مجموعه‌هایی است که از سال 74 فعالیت خود را با 400 نفر کارگر آغاز کرده و کارفرمای آن نیز چندین سال به عنوان کارفرمای نمونه انتخاب شده است.

وی بیان کرد: باید در نظر گرفت که این مجموعه جزو محدود مجموعه‌هایی در استان است که قراردادهای بلندمدت مانند پنج ساله با کارگر خود منعقد کرده و نگاه آن به نیروی انسانی حالت سرمایه‌ای دارد اما با این دیدگاه به علت برخی از مشکلاتی که در بازار به وجود آمده حدود 70 نفر از کارگران این مجموعه از کار بیکار شده‌اند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار ادامه داد: متأسفانه در داخل این مجموعه هیچ‌نوع تشکلی کارگری نیز وجود ندارد تا بتوان با هماهنگی با آن‌ها مشکلات واحد را پیگیری کرد و از این نظر ساختار باید اصلاح شود.

سهرابی تأکید کرد: متأسفانه این یک عیب بزرگ در اقتصاد ماست که در شرکتی که توانمندی افزایش نیرو از 400 نفر تا 800 نفر وجود داشته و اداره‌کنندگان آن نیز توانمندی مناسبی دارند به علت رکود و مشکل فروش تعدیل نیرو اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مواردی که کارگران این مجموعه ذکر کرده‌اند این است که 50 درصد حقوق خرداد آن‌ها پرداخت شده و مابقی آن باقی مانده که مجموعه تعهد داده با مستهلک‌کردن میزان بدهی مطالبات کارگران مجموعه را پرداخت کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 5 شهریور 96، کدمطلب: 1502956 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین