پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا به ترامپ تا تاریخ ۵ سپتامبر برای اعلام تصمیمش ضرب الاجل داده‌اند. با این وجود کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد که هنوز تصمیمش را درباره مساله‌ای که ترامپ چند ماه درگیرش شده اعلام نکرده است.

شعار سال: این در حالی است که ترامپ برای اعلام تصمیم خود درباره سرنوشت این مهاجران ضرب الاجل از جانب دادگاه دریافت کرده و درعین حال می‌خواهد به وعده‌هایش به پایگاه حامیان خود نیز در زمینه مقابله با مهاجرت غیرقانونی وفادار بماند.

این در حالی است که فعالان در هر دو سمت مخالف و موافق این مساله، این امکان را پذیرفته‌اند که ترامپ اقدام به معلق کردن صدور مجوزهای جدید کار براساس برنامه تعویق اقدام برای کودکان وارد شده به آمریکا کند.

این اقدام به شکل موثر برنامه‌ای را خنثی می‌کند که به صدها هزار جوان در آمریکا این امکان را می‌داده که از استرداد شدن فرار کرده و بتوانند به شکل قانونی در آمریکا کار کنند.

گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا به ترامپ تا تاریخ ۵ سپتامبر برای اعلام تصمیمش ضرب الاجل داده‌اند. با این وجود کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد که هنوز تصمیمش را درباره مساله‌ای که ترامپ چند ماه درگیرش شده اعلام نکرده است.

این گمانه‌زنی‌ها بعد از آن انجام می‌شود که ترامپ از بابت نحوه پاسخ به خشونت‌های نژادپرستانه در شارلوتزویل آمریکا مورد حمله قرار می‌گیرد.

ترامپ روز جمعه با یک تصمیم مناقشه برانگیز دیگر برای عفو جو آرپایو، کلانتر منطقه ماریکوپا در آریزونا در آمریکا به تنش‌های نژادی دامن زد.

این کلانتر آمریکایی از بابت سرپیچی از دستور یک قاضی برای متوقف کردن دسته بندی نژادی لاتین تبارها گناهکار شناخته شده بود.

ترامپ مواضع مختلفی درمورد برنامه تعویق اقدام برای کودکان وارد شده به آمریکا اتخاذ کرده است.

او در زمان کمپین انتخابات این برنامه را به عنوان یک "عفو غیرقانونی" محکوم کرد اما از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش موضعش درمورد این برنامه را تلطیف کرده و در یک مقطع به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود، جوانان مهاجری که تحت شمول این برنامه قرار گرفته‌اند، می‌توانند "خیال راحتی" داشته باشند.

ترامپ در ماه آوریل گفته بود که دولتش به دنبال افراد رویاپرداز نیست بلکه به دنبال مجرمان است. همزمان وزارت امنیت داخلی آمریکا روند اعطای مجوزهای کار دو ساله و قابل تمدید تحت برنامه تعویق اقدام برای کودکان وارد شده به آمریکا را ادامه داده است و این به مذاق تندروهای ضدمهاجرت خوش نیامده است. با این حال اکنون ترامپ تحت فشار قرار دارد تا تصمیم نهایی خود را اعلام کند.

قانونگذاران جمهوری‌خواهی که به ترامپ تا ۵ سپتامبر ضرب الاجل داده‌اند پیش از این با موفقیت توانسته بودند یک برنامه دولت باراک اوباما را که از برخی والدین مهاجر غیرقانونی در آمریکا حمایت می‌کرد لغو کند. این گروه تهدید کرد که اگر دولت ترامپ نیز صدور مجوز کار تحت برنامه تعویق اقدام برای کودکان وارد شده در آمریکا را متوقف نکند، علیه این برنامه اقدام خواهد کرد.
*ایسنا

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تیک ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:۱۸۱۳۲۰، www.tik.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین