پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۷۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
دبیرکل اتاق تعاون ایران بر ضرورت توجه به ظرفیتهای مغفول مانده بخش تعاون و ارتقای سهم این بخش در اقتصاد تاکید دارد.او می‌گوید بخش تعاون توانایی زیادی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دارد ولی از این ظرفیت بالقوه غفلت شده است.

شعار سال: ماشاالله عظیمی اظهار کرد: با وجود تاکید قانون سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی طی سال‌های گذشته افزایش پیدا نکرد و همین امر موجب شد تا بسیاری از ظرفیتهای بخش تعاون مغفول بماند و آنطور که باید مورد استفاده قرار نگیرد.

وی ادامه داد: بخش تعاون توانایی زیادی برای ایجاد شغل و رشد و رونق اقتصاد دارد و لازم است این ظرفیت به طور ویژه مورد بهره برداری قرار گیرد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه سهم بخش تعاون در مناسبات بین المللی و اقتصادی باید لحاظ شود، نقش تعاونی‌ها در بهبود اقتصادی را انکارناپذیر خواند و اظهار کرد: ضریب نفوذ و پایداری اشتغال در بخش تعاونی بیش از سایر بخش‌های اقتصادی است به همین دلیل نیازمند حمایت بیشتر دولت از بخش تعاون و توسعه و تقویت زیرساختهای لازم در این زمینه هستیم.

عظیمی درعین حال از فعالیت ۲۷ هزار تعاونی زنان در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از یک چهارم ظرفیت تعاونی‌ها مربوط به تعاونی‌های زنان است و عمده‌ترین گرایش فعالیت آنها در حوزه فرش، صنایع دستی، گردشگری و کشاورزی است.

به گفته وی زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور در توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش آفرین هستند و سهم زنان کارآفرین در بخش تعاون به نسبت دیگر بخش‌های اقتصادی قابل توجه است.

دبیرکل اتاق تعاون ایران در پایان دستیابی به سهم ۲۵ درصد از اقتصاد و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در کنار توجه به نص صریح قانون برنامه پنجم توسعه کشور از مطالبات اصلی بخش تعاون کشور به شمار می‌رود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:96060502570، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین