پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: به کسی اجازه نمی‌دهیم با استفاده از ابزار حقوقی، قدرت بازدارندگی ما را تضعیف کند.

شعارسال : اجازه نمی‌دهیم با استفاده از ابزارهای حقوقی قدرت دفاعی کشور تضعیف شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امير سرتيپ «امير حاتمی» در همايش حقوق دفاعی نيروهای مسلح با بيان اينكه تهديد اصلی در حوزه قدرت بازدارندگی با ابزار و پوشش حقوقی امروز دنبال می‌شود، اظهار داشت: تقو‌يت قدرت بازدارندگی با رويكرد حقوق دفاعی و دفاع حقوقی يک رويكرد ارزشمند است.

وی با بيان اينكه با تهديد و تحريم توان دفاعی، نظامی و موشكی كشور مواجه هستيم، افزود: اين كار دشمنان عليه جمهوری اسلامی ايران با هدف سياسی در جهت ایجاد محدودیت های بین المللی، تضعيف توان بازدارندگی، موشكی انجام می‌شود، اما دشمنان در اين حوزه در تلاش هستند تا بهره گیری از ابزار حقوقی این هدف را دنبال کنند.

وزير دفاع با بيان اينكه كارهايی كه در حوزه دفاع و افزايش توان بازدارند‌گی در جمهوری اسلامی ايران انجام می‌شود همه براساس قواعد حقوق بين‌الملل و تعهدات پذیرفته‌شده است، تصريح كرد: اما دشمنان با تفسيرهای سليقه‌ای و ساختگی به دنبال زير سوال بردن اقدامات بازدارندگی جمهوری اسلامی ايران هستند كه كارشناسان حقوقی نيروهای مسلح بايد هوشمندانه نسبت به اين موضوع حساس باشند.

امير حاتمی با بيان اينكه كارشناسان حقوقی بايد با تمام توان از حقوق نظامي ايران دفاع‌‌ كنند، خاطرنشان كرد: دشمنان بدانند به هيچ وجه نمی‌توانند با استفاده ابزاری از مباحث ‌حقوقی قدرت ايران را تهديد و تحريم كنند.

وزير دفاع با بيان اينكه تحريم ايران در حوزه دفاعی تنها اقدام دشمنان عليه كشور نبوده است، گفت: بحمدالله تمام ا‌قدامات دشمنان با ناكامی مواجه بوده و با اينكه برای ايجاد ناامنی در كشور برنامه‌های مختلفی داشته‌اند و با ايجاد جنگ در كشورهای همسايه به دنبال حاكميت تروريست‌ها بودند ‌و سرمايه‌گذاری ويژه‌ای هم كردند، اما بحمدالله اين اتفاق نيفتاد و در عراق و سوريه روند خوبی از امنيت، حاكم است و آنچه برای اين كشورها بافته بودند، پنبه شده است.

وی با بيان اينكه در سوريه‌ شرايط به نفع محور مقاومت تغيير كرد، اظهار داشت: دشمنان ‌بسيار تلاش كردند ‌بگويند انسجام داخلی در ايران مخدوش است، اما اين اتفاق نيفتاد و بحمدالله همدلی و هماهنگی بسيار خوبی در كشور تحت رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری حاكم است و انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی نشان داد از قدرت درونی و انسجام بالايی برخورداريم.

امير حاتمی با بيان اينكه استکبار جهانی در عرصه جهانی بسيار تلاش كرد وانمود کند جمهوری اسلامی در انزواست، اضافه كرد‌: دشمنان می‌خواستند ريسک كار و همكاری با جمهوری اسلامی ايران را در عرصه‌های مختلف به ویژه بین‌المللی كاهش دهند، اما بحمدالله جایگاه ایران برای کشورهای منطقه و جامعه بین‌الملل به اثبات رسید‌ ‌و امروز ايران‌دوستی افزایش‌ یافته ‌و كشورهای زيادی خواهان همكاری با جمهوری اسلامی ايران هستند.

وزير دفاع با بيان اينكه بايد قدرت دفاعی را افزايش داده و توسعه دهيم، گفت: كارشناسان حقوقی نقش‌ تعيين‌ كننده‌ای در اين حوزه دارند و بايد با دقت تمام از حقوق دفاعی کشورمان محافظت‌ كنیم.

وی با بيان اينكه تعامل كارشناسان حقوقی نيروهای مسلح با مجلس بايد افزايش يابد، افزود: در ‌روزهايی که در جریان کسب رأی اعتماد خدمت نمايندگان مجلس بوديم فضای بسيار برادرانه و تعامل ارزنده‌‌ و مناسبی ایجاد شد و نمایندگان مجلس از اقدامات و فعالیت‌های حقوقی نيروهای مسلح ‌ابراز رضايت داشتند، اما در برخی حوزه‌ها به كار بسياری نياز داريم.

امير حاتمی در ادامه با بيان اينكه در حوزه انعقاد قراردادها، حضور و ثاثیر كارشناسان حقوقی نیروهای مسلح باید نهادینه و مملوس باشد‌، ادامه داد: حضور کارشناسان حقوقی باید با جدیت و رعايت کامل قوانين حقوقی در انعقاد قراردادها باشد تا تدابیر مدیران با رعایت قانون به بهترين نحو اجرايی شود.

وی با بيان اينكه در حوزه دعاوی، همکاری بسيار خوبی بين وزارت دفاع و نيروهای مسلح حاكم است، گفت: دعاوی در اين دوره كاهش پيدا كرده و كيفيت رسيدگی به این موضوع مطلوب‌تر شده و شفاف‌سازی‌های خوبی صورت گرفته است

وزير دفاع با بيان اينكه برای كاهش دعوای داخلی نياز به مستندسازی اراضی نيروهای مسلح داريم، تصريح كرد: براي اين دوره در نظر است اراضی باقی‌مانده نيروهای مسلح مستندسازی شود چرا كه بسياری از املاک نيروهای مسلح مورد طمع قرار ‌گرفته‌اند لذا همكاری دولت، مجلس و نيروهای مسلح را در اين حوزه نياز داريم.

وی با بيان اينكه نيروهای مسلح از قانون‌مدارترین سازمان‌ها و نهادهای ‌‌كشور‌ هستند، گفت: قانون‌مداری را در اين دوره به طور جدی مورد توجه قرار خوا‌هيم داد ‌تا حسن شهرت و قانونمداری نيروهای مسلح ‌به بالاترین سطح خود برسد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ انتشار: 14 شهریور 1396، کدخبر: 255947 ،www.defapress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین