پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۸۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر گفت: دستگاه های فرهنگی و آموزشی ما تلاش زیادی برای آموزش مهارت زندگی نداشته اند.

شعارسال: معصومه ابتکار صبح سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر طی سخنانی گفت: هفته دولت بهترین فرصت برای تبیین خدمات دولت در جامعه است.

وی افزود: هفته دولت فرصت خوبی برای تبیین نقشه راه و حرکت دولت به خصوص پس از انتخابات پرشور مردم در نقاط مختلف کشور در ۲۹ اردیبهشت است، مردم سلیقه و مطالبات خود را به صراحت در انتخابات مطرح کردند و حماسه ای ماندگار رقم زدند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که کشور پس از انتخابات به مرحله جدیدی وارد شده است، گفت: باید در عرصه های گوناگون، به خصوص عرصه های کلان اقتصادی و اشتغال زایی با تدبیر رییس جمهور سعی کنیم، با عوارض حداقلی عملکرد خوبی داشته باشیم، این امر نیازمند اصلاح و بازآرایی ساختار و مناسبات درون دولت است.

وی اضافه کرد: بازآرایی و اصلاح ساختار درونی در هفته های گذشته جزو اولویت های دولت است، توجه ویژه به مسائل اقتصادی و موضوع اشتغال از مهم ترین مسائل دولت است.

ابتکار با بیان این که هماهنگی و همکاری تمام دستگاه ها در تمام استان ها و شهرستان ها با دولت، در جهت حفظ و ارتقاء رشد اقتصادی و فرصت های شغلی اهمیت فراوانی دارد، گفت: باید حرکت جدی برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال آغاز کنیم، چرا که تمام مسائل فرهنگی و نیز آسیب های اجتماعی، با اشتغال مرتبط هستند.

وی افزود: بهبود مناسبات با دنیا و ایفای نقش فعال در منطقه و اجرای کامل برجام، منافع جمهوری اسلامی ایران را در بر داشته و فرصت های جدید سرمایه گذاری را سبب خواهد شد.

ابتکار ناامنی موجود در منطقه و کشورهای همسایه را مورد اشاره قرار داد و گفت: این ناامنی های منطقه، تبعات بدی بر روی مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور ما دارد و ایفای نقش مهم در رفع ناامنی ها در منطقه از دیگر رویکردهای دولت است.

وی توجه به آسیب های اجتماعی را رویکرد دیگر دولت دانست و گفت: یک رویکرد واحد و هماهنگ برای مبارزه با آسیب های اجتماعی ضرورت دارد و نقشه راه رسیدگی به این مشکلات تبیین شده و در این حوزه ها نیازمند همکاری خوب تمام دستگاه ها هستیم، حوزه محیط زیست، به دلیل بحران های موجود در کشور، هم چنان از اولویت های دولت دوازدهم است.

ابتکار اضافه کرد: قبل از این که مشکلات محیط زیست آسیب های بیشتر اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی به کشور ما وارد کند، با آن ها را کنترل و حل کنیم، در همین اسلامشهر، آسیب هایی در این زمینه وجود دارد، زمانی که ما تمرکز جمعیت را در نقاط خاص قرار داده و به آن ها ارائه خدمات می دهیم، برای جلوگیری از مشکلات زیست محیطی باید سیاست های منطبق با محیط زیست را در نظر بگیریم تا دچار بحران نشویم.

وی گفت: استان تهران بسیار بیشتر از ظرفیت های خود جمعیت دارد و از سال ۷۵ به بعد هرچه در این استان بارگذاری شد، بیش تر از ظرفیت های اجتماعی و محیط زیستی بوده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده توجه دولت به شنیدن صدای مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: تنوع قومیتی در دولت دوازدهم مورد توجه بوده و توسط دولت شنیده خواهد شد.

وی با بیان این که حضور داوطلبانه بانوان و مردم ما در فعالیت های خیریه کاملا مشهود است، گفت: این فعالیت ها می تواند به انسجام جامعه کمک فراوانی کند و باید برای حضور قوی مردم در جامعه برنامه ریزی داشته باشیم.

ابتکار به تکالیف دستگاه ها در خصوص زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: برای بهبود مشارکت زنان و بهبود شاخص های خانواده تکالیفی در برنامه ششم آمده است، که همه دستگاه های دولتی در اجرای این وظایف نقش دارند و باید نگاه متعادل به نقش مردان و زنان و نیز خانواده و آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: کارگروه های زنان و خانواده باید برای تقسیم کار بین دستگاهی تشکیل شود و تقسیم کار هر دستگاه مشخص باشد و عملکرد دستگاه ها و شهرسان ها در خصوص زنان و خانواده مورد ارزیابی قرار می گیرد، باید به ریشه مشکلات توجه کنیم و در این بین دستگاه های فرهنگی و آموزش و پرورش نقش ریشه ای دارند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مهارت زندگی بسیار مهم است، نباید نوجوان کوچک ترین مهارت در زندگی نداشته باشد، شاخص های پرونده های قضایی نشان می دهد، که دستگاه های فرهنگی و آموزشی ما تلاش زیادی برای آموزش مهارت زندگی نداشته اند.

بر اساس این گزارش، شورای اداری شهرستان اسلامشهر با حضور معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، سید شهاب الدین چاووشی، معاون سیاسی استانداری تهران، امیراله حقیقی، فرماندار اسلامشهر و روسای ادارات این شهرستان برگزار شد.

دیدار با کارآفرینان و بازدید از برخی کارگاه های تولیدی و اشتغال زایی بانوان اسلامشهر، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ و تجلیل از کارآفرینان برتر، از دیگر برنامه های ابتکار در سفر به اسلامشهر بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14شهریور1396، کدخبر: 4078948: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین