پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
فرمانده ناجا گفت: وقتی می‌گوییم عفاف منظور فقط خانم‌ها نیستند، بلکه عفاف شامل آقایان نیز می‌شود و خطاب ما صرفا به زنان نیست.

شعار سالسردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در مراسم اختتامیه دومین جشنواره چادرهای آسمانی با بیان اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بر اساس قوانین و مطالبات مردم، مراجع و علما پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: نیروی انتظامی باید از ارزش‌ها پاسداری کند و وظیفه دارد با هر گونه ناهنجاری و اقداماتی که می‌تواند به جامعه آسیب برساند و ما را از مسیر ارزش‌ها خارج کند به مقابله بپردازد. اقداماتی که در طی سال‌های گذشته صورت گرفته اثرات خوبی را نیز داشته است.

او خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود اقدامات نیروی انتظامی بر اساس قانون و وظایف شرعی و ذاتی این سازمان است و خوشبختانه تاثیرات مثبتی داشته است البته اینکه چقدر ما برای رسیدن به هدف فاصله داریم، بحثی دیگر است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در کنار اقدامات سلبی کارهای ایجابی نیز در نیروی انتظامی شکل گرفته تصریح کرد: معتقدیم پیشگیری اجتماعی و اقدامات فرهنگ سازی و آگاه‌سازی و استفاده از همه ظرفیت‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد. اقدامات پیشگیرانه و رویکرد اجتماعی محور نیروی انتظامی نیز موید صحبت‌های من است.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی در همه مکان‌های عمومی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و هر جایی که تجمع خواهران و برادران جوان در آن است حضور دارد، گفت: نیروی انتظامی در تمامی این مکان‌ها اقدامات پیشگیرانه خود را با رویکرد اجتماعی محور انجام می‌دهد و ما امیدواریم نخبگان و مسئولان ما را در اجرای این مهم یاری کنند و همچنین امیدواریم با استفاده از نقطه نظرات آ‌نها بتوانیم بهتر به راهمان ادامه دهیم.

او با تاکید بر اینکه غالب زنان و مردان جامعه ما عفت لازم را دارند، گفت:‌ممکن است گاهی اوقات با افرادی برخورد کنیم که توجهی به هنجارها ندارند اما همین افراد نیز عفیف هستند و معتقدند کاری که انجام دادند درست نبوده چرا که فطرت سالمی دارند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه متاسفانه ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی هستیم اظهار کرد: ما با یک هجمه عظیم به سمت باورها و اعتقاداتمان مواجه شده‌ایم و در بعضی جاها این هجمه‌ها اثرات خود را نیز داشته است ما امروز با بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم که اگر فضای مجازی کنترل و مدیریت نشود می‌تواند تهدید بزرگی برای جامعه ما باشد البته فضای مجازی فرصت‌هایی را هم ایجاد می‌کند اما آنچه مدنظر ما است تهدیدها و چالش‌هایی است که از سمت فضای مجازی به مردمان ما سرازیر شده و اثرات نامطلوب خود را بر جای گذاشته است.

سردار اشتری با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی 300 مصوبه درباره عفاف و حجاب را به 26 دستگاه ابلاغ کرده است که 20 مصوبه مربوط به نیروی انتظامی است حال این پرسش مطرح می شود که آیا همه دستگاه‌ها در زمینه عفاف و حجاب وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند. گفته می‌شود نیروی انتظامی ایستگاه آخر عفاف و حجاب است اما در حال حاضر ما در ایستگاه اول بین راه و آخر هستیم و در همه جا حضور داریم چرا که دیگران وظیفه خود را به خوبی انجام نداده‌اند و باید از دیگر دستگاه‌ها نیز موضوع عفاف و حجاب را مطالبه کرد.

او بابیان اینکه برخی می‌گویند پلیس چه کاری به مساله عفاف و حجاب دارد، اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب موضوعی است که به ما ابلاغ شده و باید به آن توجه کنیم البته وظیفه فردی ما است که در مقابل باندها و شبکه‌های اجتماعی بایستیم و نگذاریم رشد کنند اما به غیر از این مسئولیت بر عهده نیروی انتظامی قرار داده شده و نیروی انتظامی هیچ اقدامی نمی‌کند مگر اینکه قانون از او خواسته باشد.

او ادامه داد: نیروی انتظامی در برخی موارد نیز نتوانسته وظایفش را به خوبی انجام دهد و کارها زمین مانده است چرا که دیگر دستگاهها با نیروی انتظامی همراه نبوده‌اند.

فرمانده ناجا با اشاره به نقش خانواده در موضوع عفاف و حجاب گفت:‌ خانواده موثرترین نهاد در عفاف و حجاب است وقتی می‌گوییم عفاف منظور فقط خانم‌ها نیستند بلکه عفاف شامل آقایان می‌شود متاسفانه امروز برخی آقایان اصلا رعایت نمی‌کنند و خطاب ما صرفا به زنان نیست بلکه مردان هم باید به موضوع عفاف و حجاب توجه داشته باشند.

سردار اشتری تاکید کرد: نهاد خانواده می‌تواند در عفت عمومی تاثیرگذار باشد شخص باید خودکنترلی داشته باشد کسانی که در جامعه با عفت زندگی می‌کنند مصون تر هستند و آمارها موید این صحبت است. افرادی که آسیب دیده‌اند و به پلیس مراجعه کرده‌اند با بررسی موضوع متوجه می‌شویم این فرد خودش هم رعایت برخی مسائل را نکرده است. این عفت است که از انسان صیانت می‌کند و کسانی که عفیف تر هستند در معرض خطرات کمتری قرار دارند و کسانی که خودشان را ارائه می‌دهند و از آنها استفاده ابزاری می‌شود خطرات بیشتری تهدیدشان می‌کند.

فرمانده ناجا افزود: گذشته ازاعتقاداتمان اگر خانواده‌ای بخواهد در جامعه سالم زندگی کند باید عفیف باشد خصوصا در یک جامعه اسلامی و ما از تمام مسئولان و کسانی که در امر عفاف و حجاب مسئولیت دارند تقاضا داریم این مهم را که خواست و مطالبه مردم است با جدیت پیگیری کنند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تا آنجا که اختیار دارد به کسانی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند تذکرات لازم را خواهد داد اصناف نیز برای ارائه خدمت به مردم به خواست مردم توجه کند امروزه ما انواع مختلف لباس‌ها را در جامعه شاهد هستیم که با همکاری اصناف می‌توانیم برای بهبود وضعیت و انجام وظیفه شرعی‌مان عمل کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 14 شهریور 96، کدمطلب:532421، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین