پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
قائم مقام قرارگاه جنگ نرم نیروهای مسلح گفت: در عرصه مقابله با نفوذ فرهنگ غرب که در رأس آن ترویج بی‌حیایی قرار دارد نیازمند یک حرکت جبهه‌ای در مقابل جبهه غرب هستیم و حرکت مقطعی و جزیره‌ای به نتیجه نمی‌رسد.

شعار سال: سردار علیرضا افشار چهارشنبه شب در دومین اجلاس سراسری «عفاف، عزت، عشق» که در محل پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد اظهار داشت: بحث حجاب و عفاف بخشی از عرصه گسترده جنگ نرم است و راه‌های مقابله با آن را نمی‌توان به تنهایی دنبال کرد زیرا مسائل فرهنگی و اجتماعی به هم پیوسته است.

وی افزود: این حرکت‌های مردمی باید سایر حوزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی فرهنگی از بیکاری و اعتیاد و تا فرق و خرافات مذهبی را پوشش دهد تا این برنامه به نتیجه برسد.

سردار افشار با اشاره به اینکه حجاب نمادی از یک باور درونی به رفتاری که به آن عفاف گفته می‌شود است گفت: ریشه آن رفتار حیاء است و حیاء فرآیندی است که جامعه اسلامی را در حوزه تعالیم دینی آماده پذیرش احکام و باورها می‌کند و بحث عمیقی دارد‌.

قائم مقام قرارگاه جنگ نرم نیروهای مسلح تصریح کرد: دشمن براساس مطالعات و ابزاری که دارد، تیغ‌های فرهنگی خود را در نقاط حساسی نظیر حیاء با ترویج بی‌حیایی و از طریق فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای فرو می‌کند.

افشار با اشاره به اینکه نباید از عوامل داخلی بسترساز برای غافل شویم گفت: مقام معظم رهبری بارها به جریان نفوذ در مراجع تصمیم گیری و تصمیم‌سازی اشاره کردند و منظور نفوذ به طور خاص توسط عوامل انسانی جاسوس و سرسپرده مثل سیامک کوهزن است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی هستند که در قبال منافع خود مصالح ملی را زیر پا می‌گذارند، لذا سیستم اطلاعاتی باید آن‌ها را کشف و با آن‌ها برخورد کند.

سردار افشار با بیان اینکه جاسوسی حرکت کردن به سمت دشمن با آگاهی است گفت: جریان نفوذی دیگری وجود دارد که باورهایش در مسیر دشمن حرکت می‌کند و نگاه لیبرال و غرب‌گرا دارد مثل جریان فتنه در واقع آنان در سایه دولت و خارج از آن دست به تصمیم‌سازی می‌زنند.

وی افزود: سخن مقام معظم رهبری به وزیران مبنی بر اینکه وزارتخانه خود را خودتان اداره کنید اشاره به همین مسئله دارد و در حال حاضر در مقدمات تصمیم‌گیری برای حوزه سینمایی، تئاتر و سایر عناصر فرهنگی این موارد اتفاق می‌افتد که باید مواظب آنها بود.

قائم مقام قرارگاه جنگ نرم نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در عرصه نفوذ، دستگاه قضایی و اطلاعاتی ما باید هوشیار باشند گفت: در عرصه مقابله با نفوذ فرهنگ غرب که در رأس آن ترویج بی‌حیایی قرار دارد نیازمند یک حرکت جبهه‌ای در مقابل جبهه غرب هستیم و حرکت مقطعی و جزیره‌ای به نتیجه نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در جبهه‌ای عمل کردن هماهنگی از سازمان‌ و نهادها تا تشکل‌های مردمی ضروری است لذا ایجاد جبهه فرهنگی حجاب و عفاف قابل تقدیر است و سایر نهادها و حاکمیت باید هماهنگی و همدلی‌ها از آن ایجاد شود.

سردار افشار با بیان اینکه یکی از راه‌های همدلی احساس جنگ نرم است گفت: بسیاری از مسئولان به زندگی روزمره مشغولند و جنگ نرم را احساس نمی‌کنند در حالی که اگر احساس جنگ نرم بین مردم احساس شود دو خاصیت مهم بسیج ملی و وحدت یکپارچگی در اردوگاه خودی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این هماهنگی و همدلی در عرصه سیاسی وجود ندارد و برای در تخریب هم تلاش می‌کنیم.

قائم مقام قرارگاه جنگ نرم خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های جبهه معارض برای مسئولان گذاشته شود و مسئولان ببینند دشمن در عرصه سیاسی، دین و غیره چه می‌کند و چگونه فکر مسموم را در جامعه پمپاژ می‌کند.

سردار افشار با اشاره به اینکه پس از آن باید عموم مردم نیز خودشان را در این سنگر احساس کنند گفت: در میان نهادهای آموزشی، فرهنگی، تبلیغات محیطی و غیره نیز یک هماهنگی باید بوجود بیاید.

قائم مقام قرارگاه جنگ نرم نیروهای مسلح با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان در جمع مسئولین فرهنگی حقوقی و حقیقی فرمودند که شما جنگ را باور ندارید و بارها در فرمایشاتشان به بحث اثبات جنگ نرم پرداخته‌اند.

افشار خاطرنشان کرد: ما بودجه، امکانات و توانمندی فرهنگی کم نداریم که بسیاری از آن توسط دشمن یا عوامل مقابل داخلی هرز می‌رود لذا امیدواریم با خود باوری و تلاش صادقانه در این عرصه عمل کنیم تا لطف الهی نیز شامل حال ما ‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 31 تير 1395، کد مطلب: 1136052:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
بی حیایی با حجاب زوری گذاستن در تضاد است ، اصولا هرکااری که مردم را مجبور به انجام دادن آن کنند نتیجه عکس به همراه خواهد داشت
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین