پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان شناخت از مطالبات مردم را لازمه تقویت فعالیت‌های فرهنگی برشمرد.

شعار سال: رشید قربانی در خصوص لزوم تقویت فعالیت‌های فرهنگی در کردستان اظهار کرد: خواسته‌های فرهنگی مردم از هنجارها و ارزش‌های جامعه و بخشی هم از مسائل مذهبی نشات می‌گیرد و باید این موارد دستمایه‌ای برای تقویت مسائل فرهنگی در استان باشند.

وی با اشاره به اینکه تقویت فعالیت‌های فرهنگی در کردستان آسایش و آرامش بین مردم را به دنبال دارد، افزود: بالاترین کار در تقویت مسائل فرهنگی در واقع تقویت مسائل اخلاقی، تعامل کردن، برخورد مناسب با همدیگر و ایجاد زمینه آرامش برای همدیگر است.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از رنجش‌هایی که میان مردم وجود دارند عدم رعایت اصول اخلاقی است که چه در فضای مجازی و چه در برخوردهای روزمره ممکن است اتفاق بیفتد و اگر فرهنگ تقویت شود و آموزش اصول اخلاقی در دستور کار قرار گیرد می‌توان شاهد رشد اصول اخلاقی میان مردم شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: تقویت آداب و رسوم و آنچه که علاقمندی مردم را به دنبال دارد به ویژه در حوزه هنر و در قالب تاتر، سرود، نمایش، انشاء‌نویسی و غیره می‌تواند به تقویت مبانی فرهنگی بینجامد.

قربانی اضافه کرد: آموزش و پرورش کردستان نیز به منظور گسترش و تقویت فعالیت‌های فرهنگی در میان مخاطبان خود که دانش‌آموزان هستند با اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله سرود، تئاتر، انشاء‌نویسی، برگزاری مسابقات مختلف به رشد و توسعه فرهنگی میان دانش‌آموزان می‌اندیشد.

وی از فرهنگ به عنوان مجموعه آداب و رسوم، اخلاق و هنری که مردم آن را پذیرفته و به انجام آن متعهد هستند اشاره کرد و یادآور شد: همه باید برای تقیوت فرهنگ بکوشیم و تقویت حقوق بین فردی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی همچنین بر تقویت روابط سلسله مراتب بین افراد نیز تاکید کرد و افزود: اگر به اجزای فرهنگی در جامعه توجه شود بی‌شک وضعیت فرهنگی نیز تقویت خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در خصوص تعاملات بین ادارات فرهنگی استان اضافه کرد: تعامل بین فردی مسوولان فرهنگی کردستان مستمر و مطلوب است اما نباید فعالیت ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی به کمرنگ شدن فعالیت‌های یکدیگر بینجامد چرا که موازی کاری دستگاه های فرهنگی آفت است.

قربانی همچنین از فعالیت رسانه‌ها در حوزه‌ی فرهنگی ابراز رضایت کرد و گفت: رسانه‌ها در ترویج و توسعه اهداف فرهنگی استان نقش بسزایی دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 19 شهریور 96، کدمطلب: ۱۳۹۶۰۶۱۶۰۰۰۶۶۸، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین