پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
همزمان با برداشت انگور پنجمین جشنواره انگور در ارومیه 16 تا 24 شهریور ماه برگزار می شود.

شعارسال: ناصر رکاب دبیر پنجمین جشنواره انگور ارومیه با اعلام این خبر گفت: پنجمین دوره جشنواره انگور برای معرفی توانمندی ها و پتانسیل ها و حفظ آیین آداب و رسوم منطقه به گردشگران داخلی و خارجی از 16 لغایت 24 شهریور ماه همزمان با برداشت این محصول در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می شود.

ناصر رکاب نقش انگور در اقتصاد، کشاورزی، گردشگری، صنعت و کارآفرینی، ارائه طرح ها ی توجیهی فنی و اقتصادی کشت صنعتی انگور، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در جهت توسعه صنعت انگور و جذب گردشگر، حفظ و نشان دادن آداب و رسوم منطقه به گردشگران داخلی و خارجی و شناساندن انواع گونه های انگور را از اهداف شاخص جشنواره انگور عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه خودکفایی در برگزاری جشنواره انگور اولویت اصلی شهرداری ارومیه است، گفت: جشنواره انگور امسال به مانند سال گذشته باعث ایجاد درآمد برای شهرداری ارومیه و خودکفایی در اجرای جشنواره می شود و برگزاری جشنوره انگور هیچ گونه هزینه ای بر دوش شهرداری ارومیه تحمیل نخواهد کرد.

رکاب افزود: تمام هزینه های جشنواره انگور و درآمد آن از محل اسپانسر و واگذاری غرفه ها تامین می شود و کل مصالح و مبلمان فضای جشنواره از تولیدات بومی مدیریت شهری ارومیه توسط نیروهای تلاشگران آن است.

وی عنوان کرد: در جشنواره امسال ، غرفه های متعددی در بخش های مختلف چون صنایع دستی، سوغات، تولیدات خانگی، انگور و مشتقات آن، مبلمان و دکوارسیون منزل و فرش دستباف خانگی ایجاد و به متقاضیان واگذار شده است.

دبیر پنجمین جشنواره انگور با بیان اینکه در طول برگزاری جشنواره انگور برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نشان دادن آداب و رسوم بیش از 22 جشن و برنامه فرهنگی اجرا می شود، بیان کرد: برگزاری مسابقه آشپزی غذاهای سنتی بر گرفته شده از انگور، مسابقه پرواز بادبادک ها، مسابقه خطاطی و خوشنویسی در خصوص انگور، جشنواره عکس انگور، مسابقه عکس سلفی، مقاله نویسی با موضوع انگور، مسابقه بزرگ مولودی خوانی در مدح و ثنای مولود کعبه حضرت علی (ع)، برنامه هایی جهت ترویج فرهنگ ایثار وشهادت، فرهنگ شهروندی، حجاب و عفاف، جشنواره احترام به والدین و مسابقه که در آن فرزندان به پاس احترام به پدران خود پای آنان را شستشو می‌دهند، اجرای بازی های بومی و محلی از برنامه های مورد نظر در طول جشنواره است.

وی اضافه کرد: در طول این جشنواره کتابچه های آشنایی با انواع انگور ارومیه و استان و نشریه شهری میز بین بازدید کنندگان توزیع خواهد شد.

رکاب با اعلام اینکه 110هزار نفر سال گذشته از چهارمین جشنواره انگور بازدید کردند، گفت: امسال از 21 کشور از سرتا سر جهان برای حضور در پنجمین جشنواره انگور دعوت به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب برای شهروندان برای رفت و آمد به محل برگزاری جشنواره در دهکده ساحلی چی چست دایر می شود، اظهار کرد: تعدادی اتوبوس در میدان انقلاب شهر ارومیه برای جابه جایی شهروندان و گردشگران مستقر خواهند شد و همچنین پارکینگ هایی در محوطه چی چست تعبیه شده است.

سالانه افزون بر 240 هزار تن انگور از 50 رقم از جمله حسینی، دانه بلند، ریش بابا، کشمشی، خلیلی یاقوتی، قرمز در آذربایجان غربی به خصوص ارومیه برداشت می شود که این ویژگی این منطقه به ویژه ارومیه را به نام شهر انگور در سراسر کشور و حتی منطقه معرفی کرده ، ویژگی که چند سالی است منجر به برگزاری جشنواره ملی انگور می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 20شهریور1396، کدخبر: 6230162: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین