پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: طبق آمار سازمان بین المللی کار، سالانه دو میلیون نفر در اثر حوادث و بیماری ناشی از کار، جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که این موضوع در جامعه ما مغفول مانده است.

شعار سالحسین فتحی در سمینار آموزشی" ایمنی در کارگاه های ساختمانی و پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از کار" با بیان اینکه طی سال های 93 و 95، استان آذربایجان شرقی در بخش ساختمانی بالاترین حوادث را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: در سال 93، حدود 58 درصد حوادث استان مربوط به بخش ساختمانی بوده و در سال 95، این میزان به 48 درصد رسیده است .

وی ادامه داد: طی سال 95، در بخش ساختمان، 54 نفر فوتی، 34 نفر قطع عضو، 253 نفر جراحت و سوختگی، 61 نفر نقص عضو و 342 نفر شکستگی عضو در بخش حوادث ساختمانی استان ثبت شده است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با ابراز نگرانی در خصوص نیروهای مولد کشور، بیان کرد: در حال حاضر که نیروهای مولد کشور به عنوان سرداران اقتصاد محسوب می شوند در آینده ای نه چندان دور به مستمری بگیران بیمار کشور تبدیل می شوند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای رویکرد پیشگیرانه است، اعلام کرد: نگرش اداره کل رفاه به نیروی انسانی جامعه سلامت محور است .

فتحی افزود: از مهم ترین علل ایجاد هزینه های غیر مستقیم حوادث در کار، نارضایتی کارگران از محیط های نامناسب کاری، شرایط فیزیولوزیکی، وضعیت روحی و امنیت شغلی کارگران است به همین دلیل کارفرمایان نباید از علل غیر مستقیم حوادث کار غافل شوند .

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه طبق تعریف سازمان بین المللی کار، حادثه یک واقعهغیرمنتظره و برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: صیانت از منابع انسانی برای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی کشورها 50 درصد افراد جامعه را افراد در سنین کار تشکیل می دهد، اظهار کرد: در حین وقوع حوادث ناشی از کار، زیان های مستقیم و غیر مستقیم اقتصادی به کشور وارد می شود و طبق آمار جهانی زیان های غیر مستقیم حوادث ناشی از کار 50 برابر زیان های مستقیم است .

فتحی با بیان اینکه هزینه های ناشی از بروز حوادث در حین انجام کار دارای دو علل مستقیم و غیر مستقیم است، یادآور شد: هزینه های مستقیم شامل حوادث کار با ماشین آلات و سقوط اشیا و اشخاص است و توجه به علل هزینه های غیر مستقیم از هزینه های مستقیم در جوامع مهم تر است .

وی در خصوص اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای کاهش حوادث در کارگاه ها، تشریح کرد: از سال گذشته مسئولین ایمنی در کارگاه های 25 نفری فعال شده است. اجرای مدل خود بازرسی و انجام بازرسی های منسجم و هدف دار ، نظارت و مراقبت در موازین آیین نامه های حفاظت فنی می تواند از تکرار حوادث در کارگاه ها پیشگیری کند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: برای پیشگیری از حوادث کار باید ماده ی 91 قانون کار مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد و براساس این قانون سه وظیفهاصلی بر عهده کارفرمایان است که در این راستا باید امکانات لازم توسط کارفرمایان فراهم شده و آموزش های لازم برای ارتقای آگاهی کارگران در زمینهکار ارائه شود ودر همین راستا نیز کارفرمایان در کارگاه ها نظارت کنند، در غیر این صورت محکوم به پرداخت نقدی و در صورت تکرار محکوم به حبس خواهند شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 23 شهریور 96، کدمطلب:96062313194، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین