پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۰۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
حسین اسدی‌نیا گفت: شاخصی که در بازار سرمایه به عنوان شاخص کل می‌شناسیم بالا رفتنش به معنای سود سهامداران و نزولی بودن آن نیز به معنای ضرر و زیان سهامداران نیست.

شعار سال: حسین اسدی‌نیا فعال بازار سرمایه گفت: بحث روی شاخص و پیش بینی آن برای بازار خیلی مهم نیست. شاخصی که در بازار سرمایه به عنوان شاخص کل می‌شناسیم بالا رفتنش به معنای سود سهامداران و نزولی بودن آن نیز به معنای ضرر و زیان سهامداران نیست.
وی در ادامه افزود: هرچند نکته مهم در خصوص بازار سرمایه این است که هرچه به نیمه دوم سال نزدیکتر می‌شویم فضای بورس برای سرمایه‌گذار قابل اطمینان‌تر می‌شود.
اسدی‌نیا در ادامه گفت: به طور مثال اگر
قبلا با تحلیل، سهم خوبی پیدا می‌کردیم محیط، محیط مطمئنی برای سرمایه‌گذاری نبود. اما چیزی که الان وجود دارد این است که محفل بورس مطمئن‌تر از گذشته است، مطمئن‌تر نه به آن معنا که شاخص مثبت خواهد بود، بلکه به این معنا که اگر به عنوان فعال بازار سرمایه تحلیل کنیم و به شرکت خوبی برسیم اطمینان بیشتری برای خرید آن داریم.

این فعال بازار سرمایه اظهار داشت: در حال حاضر بورس شاخص‌های خوب و تاثیرگذاری دارد که می تواند فضای بازار سرمایه را بهبود ببخشد. از سویی دیگر، ثبات سیاسی و اقتصادی ایجاد شده در فضای کشور نیز به روند مثبت این بازار کمک خواهد کرد.
وی درخصوص دیگر عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه گفت: افزایش قیمت دلار برای بسیاری از شرکت‌هایی که در بازار سرمایه حضور دارند ایده‌آل و مناسب است.
همچنین قیمت جهانی محصولات، قیمت‌های مناسبی است. برای مثال، قیمت مس در بیش از
۶۰۰۰ دلار تثبیت شده و این در حال است که سال گذشته این قیمت در حدود ۵۰۰۰ دلار بوده است.
از سویی دیگر، قیمت روی نیز در حال حاضر با رقمی بیش از
۳۰۰۰ دلار تثبیت شده، در حالی که در چند ماه گذشته روی جهانی حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار معامله می‌شد.
اسدی نیا افزود: این موضوع افزاش قیمت فلزات اساسی برای شرکت‌های بورسی که در زیرمجموعه فولادی‌ها، سنگ‌آهنی‌ها، روی و مس قرار دارند، بسیار حائز اهمیت و مفید است.
وی درمورد دیگر متغیر اثرگذار بر بازار سرمایه اظهار داشت: کاهش سود ابزار درآمد ثابت مانند اخزاها، سخاب‌ها، همچنین کاهش نرخ سود سپرده بانکی و صندوق‌های با درآمد ثابت (
ETF) دیگر متغیرهایی هستند که برای بورس تاثیر مثبت خواهند داشت.
بر همین اساس، منحنی نزولی بازدهی ابزارهای درآمد ثابت در نهایت به نفع فعالان بازار سرمایه است،، زیرا در این شرایط وجه نقد مردم به سمت بازار سرمایه متمایل خواهد شد.
این فعال بازار سرمایه عنوان کرد: بنابراین فضای سرمایه‌گذاری در بورس رفته رفته مطمئن‌تر می‌شود و این موضوع به شاخص کل ارتباطی ندارد، کمااینکه ممکن است در هفته آینده و یا بعد از آن این شاخص نزولی باشد، ولی فعال بازار سرمایه بتواند شرکت مورد نظر خود را بررسی کند و زمانی که به مورد مطمئن و دلخواهی رسید، با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کند. در حالی که در گذشته اگر می خواستیم این کار را انجام دهیم، ریسک بالایی برای آن وجود داشت.
وی در انتها گفت: بر همین اساس شاخص کل فاکتور خیلی مهمی برای نشان سودآوری فضای بورس نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 23 شهریور 96 ، کد مطلب: 633378: www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین