پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 2 هزار و 78 تن فندق از باغات استان تولید شود.

شعار سال: محمدتقی شکوهی سطح زیرکشت فندق در استان را یک‌هزار و 627 هکتار اعلام کرد و افزود: سال گذشته یک‌هزار و 732 تن محصول در استان تولید شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال دو هزار و 78 تن فندق از باغات استان تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه میزان افزایش تولید فندق امسال 15درصد است، گفت: ارزش اقتصادی فندق 311 میلیارد ریال در استان است.

این مسؤول بیان کرد: 2هزار و 500 بهره‌بردار در استان اقدام به کشت فندق می‌کنند که شهرستان‌های تنکابن، نور و رامسر بیشترین تولیدکننده فندق در مازندران را دارا هستند.

شکوهی خاطرنشان کرد: ارقام محلی اشکورات و ارقام اصلاح شده فرتیل، روند دو پیمون، فرتیل و سقورب از ارقام قابل کشت در استان است.

وی اظهار کرد: توسعه باغات فندق با ارقام اصلاح شده و تجاری و برگزاری کارگاه آموزشی مانند احداث باغ، تغذیه و هرس از جمله مسایلی بوده که برای توسعه این محصول در شهرستان‌ها انجام شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 26 شهریور 96، کد مطلب: 536609 ، www. ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین