پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
مدیر جهاد کشاورزی رودسر این شهرستان را با 12 هزار و 700 هکتار مساحت زیر کشت و تولید بیش از 10 هزار تن قطب تولید فندق کشور خواند و گفت: 400 هکتار از باغات فندق این شهرستان سیستم نوین آبیاری تحت‌فشار راه‌اندازی می‌شود.

شعار سال: احسان الله مشتاق اظهار کرد: رودسر با 12 هزار و 700 هکتار مساحت زیر کشت و تولید بیش از 10 هزار تن فندق در سال قطب تولید فندق کشور است.

وی با اشاره به اینکه در هر هکتار به طور متوسط یک هزار و 200 کیلو فندق تولید می‌شود، افزود: 8 هزار و 500 نفر بهره‌بردار در رودسر فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر راه‌اندازی صنایع تبدیلی فندق را در اقتصاد شهرستان تأثیرگذار خواند و تصریح کرد: کارخانه فندق‌شکنی زیاز اشکور بخش رحیم‌آباد بعد از 15 سال تعطیلی در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه فندق‌شکنی زیاز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با پیش‌بینی تسهیلاتی حدود 2.5 میلیارد تومان در حال بازسازی و راه‌اندازی است، افزود: این کارخانه با ظرفیت فرآوری یک هزار تن فندق و بسته‌بندی 50 تن انواع گیاهان دارویی فعالیت خواهد کرد و برای 20 نفر به صورت مستقیم در مرحله نخست شغل ایجاد می‌شود.

مشتاق تصریح کرد: با راه‌اندازی کارخانه فندق‌شکنی زیاز این دومین کارخانه فندق‌شکنی رودسر خواهد بود و نخستین کارخانه فندق‌شکنی در این شهرستان در روستای نیلو اشکورات در سال 90 به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به بحث اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت‌فشار در رودسر گفت: با حمایت‌های دولت از اعتبارات سال 95 بالغ‌بر 3 میلیارد و 200 میلیون تومان برای اجرای 420 هکتار از اراضی شهرستان تخصیص یافت که از این میزان حدود 400 هکتار فقط برای باغات فندق اجرایی و در حال اتمام است.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر افزود: عمده پروژه‌ها به صورت گروهی در روستاهای « ساروم »، « بارگه»، « دشت لرده»، « شوک» و « رومدشت» انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 حدود و هزار و 200 هکتار عملیات مطالعه و نقشه‌برداری انجام‌گرفته است، گفت: امیدواریم با تامین اعتبار که 85 درصد اعتبارات بلاعوض و مابقی سهم باغدار است آن را اجرایی کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 8 آبان 96، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۸۰۷۰۰۲۱۹۳، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین