پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: برند سازی آیین‌های روستایی راهی برای جذب گردشگران و فرهنگ‌سازی است.

شعارسال: سید محمد حسینی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها و باز زنده سازی آیین‌های روستایی در شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و حفظ و احیا سنت‌ها و میراث معنوی هر منطقه بسیار مؤثر است و تلاش گسترده اداره کل میراث فرهنگی استان به این امر معطوف است، زیرا باور داریم برای القا هویتی‌های ریشه‌دار به نسل امروز می‌بایست بازتعریف و بازنمایشی مجدد از این آیین‌ها داشته باشیم.

وی افزود: برند سازی آیین‌های روستایی راهی مهم برای جذب حداکثری گردشگران است از این‌رو باید تلاش کرد تا این جشنواره‌ها در استان همچون آیین قالی‌شویان کاشان، آیین عزاداری ماسوله و دیگر آیین‌های شناخته شده به گونه‌ای شناسانده شوند که گردشگران برای شرکت در آنها برنامه‌ریزی کنند و دفاتر گردشگری برای برگزاری این آیین‌ها تورهای ویژه‌ای در نظر گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: این مهم می‌تواند فرهنگ بومی مناطق را حفظ و در کنار جذب توریست به شوق روستاییان برای ماندن در روستا و عدم کوچ آنها به شهرها و کلان‌شهرها و در نتیجه از بین نرفتن میراث‌های معنوی و فرهنگ غنی محلی در روستاها ختم شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 26شهریور1396، کدخبر: 13960626000726: www.markazi.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین