پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای در واکنش به برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق اعلام کرد با احترام به مطالبات مردم کُرد اما روسیه از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق حمایت می کند.

شعارسال: وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای درباره همه پرسی جدایی کردستان از عراق اعلام کرد که موضع مسکو در حمایت از حاکمیت عراق بر اراضی خود و تمامیت ارضی این کشور ثابت است.

مسکو همچنین با تأکید بر احترام روسیه به خواسته ها و مطالبات مردم کُرد تأکید کرد که به اعتقاد مسکو باید از هر اقدامی که وضعیت منطقه را پیچیده تر کرده و ثبات آن را به خطر می اندازد، دوری کرد.

در این بیانیه آمده که روسیه همواره از حاکمیت و وحدت اراضی عراق و سایر کشورهای خاورمیانه حمایت می کند و تأکید شده که اختلاف نظرهای موجود میان مسئولان دولت مرکزی عراق و ریاست اقلیم کردستان باید از طریق گفتگوی سازنده و احترام متقابل که به رسیدن به راهکار مورد قبول از سوی دو طرف در چارچوب همزیستی در عراقی متحد منجر می شود، حل و فصل شود.

همه پرسی جدایی کردستان عراق روز 25 سپتامبر در کردستان و مناطق مورد مناقشه میان بغداد و اربیل در سایه اعتراض های بین المللی برگزار شد. مسئولان برگزاری همه پرسی کردستان میزان مشارکت را 72 درصد اعلام کرده اند و قرار است روز پنجشنبه (فردا) نتایج به صورت رسمی اعلام شود.

انتظار می رود که اکثریت شرکت کنندگان در همه پرسی به جدایی اقلیم کردستان از عراق رأی آری داده باشند اما این همه پرسی الزام آور نیست و اربیل می گوید از آن برای مذاکره برای جدایی طی دو سال آتی از عراق استفاده خواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 5 مهر 1396 ، کدخبر: 4099407 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین