پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۸۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه اعلام کرد: قصد تحریم اقتصادی اقلیم کردستان عراق را نداریم چرا که در آخرین نشست کابینه تصمیمی مبنی در این زمینه گرفته نشد.

شعار سال: به نقل از وب سایت روزنامه حریت، زیبکچی همچنین گفت: ترکیه به رغم برگزاری همه پرسی، اقلیم کردستان عراق را تحریم نمی کند و روابط تجاری میان ترکیه و آنها نباید تحت تأثیر همه پرسی قرار گیرد.
وی بیان کرد: در خلال بحران روابط ما با روسیه در سال 2015، نخستین اقدام روسیه بر ضد ترکیه تحریم بود و روسیه در آن دوران با این اقدام، سعی در تنبیه ترکیه از طریق تجارت کرد که این کار بسیار اشتباه بود و ما تکرار این اشتباه را علیه اقلیم کردستان عراق درست نمی دانیم.
زیبکچی تأکید کرد: اعمال تحریم های اقتصادی برای کشوری مانند ترکیه که می خواهد کانون تجارت و بارزگانی منطقه باشد، خطرناک است.
وزیر اقتصاد ترکیه تصریح کرد: وقتی منافع ملی ما ایجاب می کند به گونۀ دیگری عمل کنیم، ما به عنوان وزارت اقتصاد چنین خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: واکنش فعلی ما به عنوان وزارت اقتصاد این است که برای انجام و ادامه تجارت به صورت معمول اطمینان حاصل کنیم.
در روزهای گذشته از زبان مقامات ترکیه بارها اعمال سیاست های تنبیهی اقتصادی و حتی تحریم و بستن گمرکات مرزی علیه اقلیم کردستان عراق به علت برگزاری همه پرسی بیان شد ولی در عمل، اقدام جدی و قابل توجهی انجام نشد.
با وجود مخالفت های بین المللی، منطقه ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قوانین بین المللی، همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق دیروز (دوشنبه) در مناطقی از شمال عراق از جمله استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد اختلاف از جمله کرکوک و خانقین برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 5 مهر 1396، کد مطلب: 82679304: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین