پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
دادستان عمومی وانقلاب استان کرمانشاه از بکارگیری تمام ظرفیت‌های قانونی برای استیفای حق مالباختگان پرونده گلیم و گبه خبر داد.

شعارسال: محمدحسین صادقی در نشست با وکلای معاضدتی پرونده "فرش، گلیم و گبه" از تلاش‌های ارزنده، پیگیری‌های دلسوزانه وورود به موقع رئیس‌کل دادگستری استان به موضوع و همراهی ستودنی ایشان از زمان تشکیل پرونده تاکنون تقدیرکرد و اظهار داشت: پیگیری جدی این پرونده بدون تردید یک اولویت اساسی برای دادگستری استان است وی بر لزوم تعامل بین دستگاه قضایی و جامعه وکلای استان وسایر دستگاه‌هایی که به نحوی می‌توانند در فرایند پیگیری و تسریع در تعیین تکلیف موضوع نقش‌آفرینی کند، تاکید کرد.

وی یکی از رویکردهای جدید دستگاه قضایی را پیگیری مطالبات عمومی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: پیگیری‌ها‌ی دادسرا منحصر به رسیدگی به شکایات کیفری مردم یا گزارش‌های ضابطان نیست.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه درهمین زمینه، افزود: وکلا می‌توانند با وقوف و احاطه‌ای که بر قواعد الزام آور، قوانین موضوعه و دامنه حقوق و تکالیف اشخاص و دستگاه‌های دولتی دارند قطعا در جهت‌دهی مطالبه‌گری عمومی و هدایت آن در مسیر صحیح نقش سازنده‌ای ایفا کنند.

مدعی‌العموم کرمانشاه به نقش وکلا در نهادینه‌سازی فرهنگ شناخت حق دیگران و تکلیف خود و تقویت مشی قانون‌پذیری و پرهیز از تعدی به حقوق سایرین به ویژه حقوق اجتماعی اشاره کرد و گفت: آموزش‌های حقوقی وکلابرای ارتقای سطح دانش حقوقی جامعه به‌خصوص با بهره‌مندی از بستر رسانه‌ها و ‌فضای مجازی به‌عنوان یک راهبرد اساسی و تکلیف صنفی باید مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: بسیاری از پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود به دلیل ضعف آگاهی‌های حقوقی مردم وعدم مشورت آنان با کارشناسان مرتبط قبل از اقدام است.

صادقی در ادامه درخصوص پرونده کلاهبرداری موسوم به "گلیم و گبه"، تصریح کرد: این پرونده بیش از۱۳ هزارنفر مالباخته دارد، که در بستر ضعف مفرط نظارت مستمر و ساختارمند از سوی دستگاه های مرتبط، تبلیغات گسترده واغوا‌کننده به‌صورت محیطی و رسانه‌ای ازسوی متهم، وضعیت خاص اقتصادی، معیشتی مردم استان، خلا ناشی از فراهم کردن زمینه برای سرمایه‌گذاری مطمئن وعدم اهتمام به جذب نقدینگی در اختیار مردم ...شکل گرفته است واگر مداخله رئیس کل دادگستری نبود یا متهم در فرصت مقتضی پس از انتقال وجوه گردآوری شده موفق به خروج از کشور می‌شد یا فراوانی کمی مالباختگان به رقمی بسیار بزرگ تر از عدد کنونی می‌رسید.

وی با بیان اینکه روند مراجعه شکات برای ثبت اظهارات و تعیین وکیل رایگان مطابق برنامه زمان‌بندی شده درحال انجام است وروند رضایت بخشی دارد، همزمان پرونده آماده ارسال به دادگاه‌ می‌شود وفرایند بازاریابی و فروش اموال در معرض تضییع نیز دنبال می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه متذکر شد: بی‌شک دستگاه قضایی از همه ظرفیت‌های قانونی پیش روی برای استیفای حقوق مالباختگان استفاده خواهد کرد.

وی در پایان ضمن تقدیر از وکلای مرکز مشاوران ماده ۱۸۷ به سبب همراهی خوب آن‌ها از مالباختگان خواست اطلاعات صحیح پیرامون اقدامات قضایی بعدی را منحصرا از طریق سامانه پیامکی، اطلاعیه‌های روابط عمومی دادسرا یاکانال ارتباطی مرکز وکلا و مشاوران ماده ۱۸۷ استان دریافت کرده و به شایعات بی‌اساس که هرازگاهی منتشر می شود توجه نکنند، اینکه بالاخره مالباخته‌ها به پول خود می‌رسند، سوالی است که اغلب توسط شکات مطرح می‌شود و پاسخ آن این است که دادگستری با وصف آنکه در شکل‌گیری و ایجاد این پرونده همانند سایر پرونده‌های قضایی نقشی نداشته، اما بی‌تردید از هیچ کوششی برای استیفای حقوق شکات فروگذار نخواهد کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6مهر1396، کدخبر: 13960706000154: www.kermanshah.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین