پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با توجه به ایام عزای سید سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) و پخش نذورات در ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی، لزوم رعایت مسائل محیط‌زیستی بیش‌ از هر ایام دیگر احساس می‌شود.

شعار سال: سیاوش شمسی‌پور ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: با توجه به ایام عزای سید سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) و پخش نذورات در ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی، لزوم رعایت مسائل محیط‌ زیستی بیش‌از هر ایام دیگر احساس می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: استفاده از ظروف یک‌بار مصرف و پلیمری دو چندان شده و استفاده از این ظروف برای نوشیدنی‌ها و غذاهای داغ خطرناک بوده چرا که وقتی غذا داخل این ظروف ریخته می‌شود بسیاری از مواد موجود در ظرف به غذا منتقل می‌شود و طبق نگهداری مواد غذایی در مجاورت ظروف یک‌بار مصرف منجر به آزادسازی مونومرهای ظرف و ترکیب آن با محتویات غذا می‌شود و مصرف آن ها برای سلامتی مضر است.

وی افزود: استفاده از این ظروف علاوه بر آسیب جدی و مستقیم بر بدن انسان بر محیط زیست نیز تاثیر می‌گذارد چرا که تجزیه ظروف پلاستیکی و یک‌بار مصرف در طبیعت 300 الی 600 سال طول می‌کشد و سوزاندن آنها باعث انتشار گاز‌های سمی خطرناک در محیط و هوا می‌شود و گاهی مشاهده شده سالانه بسیاری از حیواناتی به دلیل خوردن پلاستیک یا ظروف پلاستیکی جان خود را از دست داده و یا با مصرف آنها وارد زنجیره غذایی نیز شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از شهروندان در خواست کرد که در میان خانواده ها و عزاداران تا حد ممکن از ظروف ظروف پلاستیکی برای حفاظت از محیط زیست و مردم استفاده نشود.

برخی الگوهای رفتار محیط زیستی عزاداران حسینی بدین شرح است:

امام حسین (ع) را همه آنهایی که ستایشگر منزلت انسانی، آزادی و حرمت ، حیات و انتخاب هستند، فارغ از اینکه شیعه او باشند یا نباشند، دوست دارند.

حسین در خون خویش غلتید و رفت تا من و تو یادمان باشد که حرمت، حیات و زیستن شرافتمندانه را هرگز نباید با هیچ زرق و برقی در دنیای فانی تاخت بزنیم.

چنین است که امروز هم باید سوگواران این امام همام نشان دهند از جنس دیگری هستند و نه تنها سبز می‌اندیشند، بلکه عملاً هم به نحوی رفتار نمی‌کنند که حرمت سرزمین شان شکسته و یا آلوده شود. از همین رو ده الگوی رفتاری زیر را تا می‌توانید، رعایت کرده و گسترش دهید تا در شب‌های محرم، آسمانی از همیشه آبی‌تر، شهرهایی از همیشه آرام‌تر، پاکیزه‌تر و ایمن‌تر و ترافیکی از همیشه روان‌تر را شاهد باشیم.

1. از کیسه ها و ظروف پلاستیکی استفاده نشود.

2. از خودروهای تک سرنشین استفاده نشود.

3. شهروندان در معابر عمومی اقدام به ذبح دام نکنند.

4. از آلودگی شنیداری پرهیز شود.

5. از قلیان و سیگار استفاده نشود.

6. حرمت گیاهان و جانوران حفظ کنند.

7. یک روز در هفته از پروتئین حیوانی استفاده نشود.

8. دوچرخه سوار بوده و ساده زیست هستند.

9. در برابر حق‌کشی ایستاده و پاسدار آزادی هستند.

10. قدر آب را دانسته و آن را هدر نداده یا آلوده نمی‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 8 مهر 96، کد مطلب: 1533371 ، www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین