پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
اهمیت مرحله دوم عملیات آزادسازی الحویجه این است که اگر این منطقه کاملا آزاد شود، نیروهای عراقی می‌توانند شرایط امن‌تری را برای مرکز و شمال عراق رقم بزنند.

شعار سال: ارتش و نیروای مردمی عراق با حمایت نیروی هوایی این کشور مرحله دوم عملیات آزاد دسازی الحویجه را کلید زدند.

در حقیقت در مرحله اول عملیات آزاد سازی الحویجه مناطق بسیار زیادی از لوث وجود داعش پاکسازی شد که راه ارتش و حشد الشعبی را برای آزاد سازی این منطقه مهم و راهبردی باز کرد. شهرستان الحویجه در جنوب غرب استان کرکوک واقع شده و نواحی آن همچنان تحت اشغال تروریست‌های تکفیری صهیونیستی داعش است.

"عبدالأمیر رشید یارالله" فرمانده عملیات آزادسازی الحویجه اعلام کرد : " نیروهای امنیتی و همچنین اعضای حشد شعبی در جریان نبرد با داعش در این شهر موفق شدند بر مناطق و روستاهای زیادی سیطره یابند.

وی افزود: روستاها و مناطقی همچون کهاره، شیراوه، الفوجه، حمد ستیر، سبحه عثمان، کنعوص الشمالیه، کنعوص الجنوبیه، خرابه زرد، سیسبان، عین حیاوی، لزاکه، کنیطره، الحمیر، هیجل الشمالی، هیجل الوسطی، هیجل الجنوبی، عویجیله الجنوبی، عویجیله الشمالی، خضیر الجالسم و السفینه از لوث تکفیریها پاکسازی شد و نیروهای عراقی پرچم عراق را بر فراز مناطق آزادشده برافراشتند.

گزارش منابع میدانی نشان می دهد که ارتش عراق برای تثبیت مواضع خود در استان کرکوک باید بر منطقه الحویجه مسلط شود. مرحله اول عملیات آزاد سازی الحویجه در حالی به پایان رسید که طبق گفته حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق همه اهداف مورد نظر با موفقیت محقق شد.

احمد الاسدی، سخنگوی رسمی نیروهای داوطلب مردمی عراق نیز درباره عملیات پاکسازی الحویجه می گوید: "آزادسازی الحویجه، زمینه را برای وارد ساختن ضربه سخت به پروژه تروریسم داعشی و خلافت خودخوانده این گروه تروریستی در القائم، راوه، و تمام مناطق عراق فراهم می‌کند. به هموطنانمان در سراسر عراق وعده می‌دهیم که همه سرزمین‌های اشغال شده را از لوث گروه تروریستی داعش آزاد کنیم و امنیت و ثبات را به این مناطق بازگردانیم."

اهمیت مرحله دوم عملیات آزادسازی الحویجه این است که اگر این منطقه کاملا آزاد شود، نیروهای عراقی می توانند شرایط امن تری را برای استان صلاح الدین و مناطق مرکزی کرکوک رقم بزنند.

گام‌های بلند ارتش و حشد الشعبی عراق برای پاکسازی کامل

یک منبع نزدیک به نیروهای مردمی عراق درباره اهمیت شهر راهبردی الحویجه می گوید: این شهر از نظر جغرافیا در مناطقی بین "کرکوک"، "شرقاط" ، "بیجی" و "داقوق" قرار دارد و این موضوع اهمیت جغرافیایی الحویجه را نشان می دهد.

وی افزود: آزاد سازی کامل این منطقه که هم اکنون بخشی از آن در کنترل تروریست های داعش است می تواند گام های ارتش عراق را در تثبیت مواضع خود در شهرهای "بیجی"، "شرقاط " و حتی تکریت مستحکم تر کند.

موفقیت های میدانی ارتش و حشد الشعبی عراق آمریکا را وادار می کند تا با شدت بیشتری از تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش در استان های "کرکوک"، "صلاح الدین" و "الانبار" حمایت کند.

گزارش مستند فرمانده ارتش عراق نشان می دهد که بخش بسیار اندکی از خاک عراق در کنترل داعش است که البته تخمین های منابع مختلف عددی کمتر از 5 درصد است.

ژنرال عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق در این زمینه می گوید: همگان می‌دانند کشور عراق مورد هجمه واقع شده بر این اساس ما جنگیدیم و در ادامه هم خواهیم جنگید و توانسته‌ایم بیشتر سرزمین‌های عراق را آزاد کرده و هم اکنون کمتر از 2 درصد کشور ما در اختیار داعش است. قدم بعدی ما آزاد سازی (کامل) حویجه و سپس مناطق غرب انبار و کنترل مرزها خواهد بود.

اتحاد ارتش و نیروهای مردمی عراق برای آزاد سازی مناططق مختلف این کشور موجب شد تا ارتش عراق از سال 2014 برای نابودی تروریسم موفقیت های گسترده ای را بدست آورد و نتیجه آن نابودی داعش در بخش قابل توجهی از خاک عراق بوده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب:۶۲۶۱۸۳۷، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین