پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۴۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
محقق ایرانی و دانشیار دانشگاه پوترا مالزی به همراه تیم خود موفق به کسب جایزه برتر مرکز تحقیقات ملی زلزله تایوان در مسابقات ساختمان های مقاوم در برابر زلزله شد.

شعار سال: 'فرزاد حجازی' برنده این جایزه روز شنبه گفت که در مسابقات ساختمان مقاوم در برابر زلزله که با حضور چند تیم از دانشگاه های معتبر دنیا نظیر تایوان، هنگ کنگ، استرالیا، سنگاپور، کره جنوبی، مالزی، کانادا و فیلیپین در هفته اخیر در تایوان برگزار شد، این طرح مورد استقبال داوران این رقابت ها قرار گرفت.

به گفته حجازی، تیم دانشجویان ارشد و دکترای دانشگاه پوترا مالزی با استفاده از اختراع اخیرش در زمینه مستهلک کردن تاثیر زلزله در ساختمان ها موفق شد با طی کردن همه مراحل مسابقات بعد از تیم دانشگاه هنگ کنگ در رده دوم این رقابت قرار گیرد.

دانشگاه ملی تایوان در این رقابت ها در جایگاه سوم قرار گرفت.

این تیم که سرپرستی آن بر عهده محقق ایرانی است همچنین موفق به اخذ بهترین طراحی ساختمان به همراه دو تیم دیگر این مسابقات شد.

سیستم ابداع شده توسط حجازی که امکان عملکرد هوشمندانه دارد در لرزه های با مقیاس پایین از خود واکنشی نشان نمی دهد و سازه انعطاف پذیری مناسب برای تحمل لرزه را دارد، ولی با افزایش قدرت زمین لرزه، عملکرد سیستم ابداع شده برای مهار سازه در مقابل قدرت زلزله به تدریج و به تناسب لرزه های وارده افزایش می یابد تا از خرابی سازه جلوگیری نماید.

به گفته فرزاد حجازی، این سیستم با تامین انعطاف مناسب و همچنین عملکرد هوشمند موجب بی اثر شدن زلزله های شدید بر ساختمان می شود.

دانشجویان ایران دانشگاه های مالزی و همچنین اساتید ایرانی دانشگاه های این کشور حوزه جنوب شرق آسیا همواره توانسته اند در مسابقات بین المللی طرح ها و اثرهایی ارائه دهند که مورد استقبال داوران و هیات علمی قرار گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 8 مهر 96، کد مطلب: 82681224 ، www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین