پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات : این ستاد ، مکان‌هایی را در شهرهای نجف، کربلا و مسیر پیاده روی اربعین جهت برپایی موکب تعیین کرده که فرآیند تحویل زمین به موکب‌داران ایرانی آغاز شده است.

شعارسال: به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات؛ مسعود شوشتری در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اربعین حسینی که با حضور مسؤولان ایرانی و عراقی در شهر نجف اشرف برگزار شد با تأکید بر اینکه، دولت و مردم عراق میزبان اصلی همایش عظیم اربعین هستند افزود: برای بهره‌مندی هموطنان عزیز از فیض میزبانی زائران اربعین حسینی، برنامه‌ریزی شده است تا با همت خیرین و هیأت‌های مذهبی، برای یک میلیون زائر امکان طبخ غذا و برای یک و نیم میلیون نفر ظرفیت اسکان فراهم شود. 


وی گفت: تا کنون برای یک هزار و ۳۰۰ موکب، پروانه ویژه موکب‌داری صادر شده که ستاد بازسازی عتبات متعهد است برای این موکب‌ها، خدماتی مانند آب و برق، روادید و تسهیلات گمرکی فراهم کند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: براساس هماهنگی صورت گرفته با مسؤولان گمرک ایران و عراق عملیات انتقال کالا‌ها و اقلام موکب‌های ایرانی در قالب ۵ هزار دستگاه خودرو باری ساماندهی شده است که از این تعداد ۲ هزار دستگاه از مرز شلمچه و بقیه از مهران وارد خاک عراق خواهد شد.

شوشتری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در ایام اربعین امسال نسبت به پارسال افزایش داشته باشد گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص تأمین آب آشامیدنی بسته‌بندی اندیشیده شده است و افزون بر دستگاه‌های آب شیرین کن قبلی، یک دستگاه جدید بسته‌بندی آب در شهر نجف راه‌اندازی خواهد شد.

وی درباره نحوه مشارکت مردم تصریح کرد: در پاسخ به درخواست‌های مکرر مردمی و خیرین برای تسهیل راه‌کارهای مشارکت در فیض توسعه عتبات، کدهای # ۱۱۰ * ۷۸۰ * و # ۱۰۴۰ * ۷۸۰ * برای مشارکت در فیض میزبانی زائران اربعین اختصاص یافته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار 15مهرماه96، کد خبر: 1839048، www.irib.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین