پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۷۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
رئیس‌جمهور ترکیه با بیان خبر «آغاز عملیات تأمین امنیت در استان ادلب سوریه» گفت که گروههای وابسته به «ارتش آزاد» عملیات را بر عهده دارند.

شعارسال: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز طی سخنانی در نشست حزب حاکم «عدالت و توسعه» اعلام کرد که عملیات سپرت فرات برای مبارزه با تروریست ها است و به منظور تبدیل کردن ادلب به مکان امن برای سوریها، گامهای جدیدی را بر خواهیم داشت.

به گزارش شبکه تی آر تی، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که اکنون عملیات بزرگی در استان ادلب در جریان است و این عملیات ادامه خواهد داشت.

رجب طیب اردوغان گفت: طرح جدیدی را برای تحقق امنیت در ادلب در چارچوب توسعه «سپر فرات» اتخاذ می کنیم و تحرکات جدی امروز در ادلب وجود دارد که طی مراحل آینده ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ارتش ترکیه در ادلب دخالتی نکرده است، بلکه این ارتش آزاد سوریه است می خواهد این عملیات را مدیریت کند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: عملیات ارتش آزاد سوریه در ادلب از حمایت هوایی روسیه و حمایت زمینی ارتش ترکیه در داخل مرزهای ترکیه برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مساله همه پرسی کردستان عراق پرداخت و خطاب به بارزانی گفت که «تنها مساله ای که باید آن را انجام بدهی این است که برگردی به مکانی که بودی، در غیر اینصورت تنها باقی خواهی ماند.»

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: فتنه «همه پرسی شمال عراق» فقط از سوی کسانی صورت می گیرد که خواهان تجزیه و تقسیم ما هستند.

اردوغان گفت: وارد کردن کرکوک به مساله همه پرسی نشان می دهد که مدیریت شمال عراق قصد برقراری امنیت را ندارد، بلکه به دنبال مسایل دیگر است.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: با تهران و بغداد بر سر تشکیل مکانیزم سه گانه برای نظارت بر تحولات مناطق مرزی توافق کردیم.

وی گفت: تجزیه عراق طرحی است که طرفهای خارجی آن را مدیریت می کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 15 مهر 1396 ، کدخبر: 13960715000803 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسنی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
یکی از نگرانی های این روزای ترکیه قضیه جدایی کردستان عراق از عراقه چون در این صورت احتمال جدایی کردها از ترکیه هم به وجود میاد .ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین