پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم با تاکید بر تشکل هیأت اندیشه‌ورز،گفت: از منظر رهبر انقلاب، خبرگان رهبری همان مرکزی است که می‌تواند بر روند پیشرفت یا پس‌رفت بخش‌های مختلف کشور از ارزش‌های بنیادی و اهداف کلان نظام نظارت و موضع‌گیری داشته باشد.

شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب برای تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز، بیان داشت: رهبر انقلاب خواستار رصد و مطالبه‌گری خبرگان رهبری از آغاز جریان انقلاب اسلامی تا کنون هستند،‌ از این رو برای تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز تأکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌خواهند مرکزی که نسبت به باور‌های اصلی و خطوط کلی نظام اسلامی اطلاع و دغدغه‌ کافی دارد، حرکت نظام انقلاب اسلامی ایران را مورد ارزیابی دقیق قرار داده و در رابطه با پیشرفت و یا احیاناً عقب ماندگی بخش‌های مختلف نظام موضع‌گیری داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: از منظر رهبر معظم انقلاب، مجلس خبرگان رهبری همان مرکزی است که می‌تواند بر روند پیشرفت یا پس‌رفت بخش‌های مختلف کشور از ارزش‌های بنیادی و اهداف کلان نظام نظارت و موضع‌گیری داشته باشد.

وی ادامه داد: این مجلس تشكيل شده از مجتهدان انقلابی و آشنای با اهداف و مقاصد جمهوری اسلامی ایران است، از این رو نمایندگان این مجلس می‌توانند با تشکیل هیأت اندیشه‌ورز اصول کلی حاکم بر نظام را تدوين كرده و حرکت بخش‌های مختلف نظام را به شکل دقیقی ارزیابی کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که نظارت بر روند فعالیت‌های بخش‌های مختلف نظام منحصر بر خبرگان رهبری نیست، تصریح کرد: بی‌تردید علاوه بر نمایندگان خبرگان رهبری می‌توان از شخصیت‌های برجسته نظام که درباره مقاصد و اهداف کلان نظام آگاهی کافی داشته و دغدغه تحقق آن مبانی را دارند، استفاده شود.

وی با اشاره به ساز‌ و‌ کار هیأت‌های اندیشه‌‌ورز در راستای تحقق سریع‌تر مطالبات رهبری، عنوان کرد: این مرکز با تبیین اصول کلی حاکم بر حرکت‌های بخش‌های مختلف نظام و با ارزیابی دقیق اتفاقات می‌تواند در رابطه با پیشرفت یا عقب‌ماندگی بخش‌های مختلف کشور از اهداف و سیاست‌های کلان نظام، اظهار نظر کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در صورتی که نتیجه ارزیابی‌های این هیأت‌ بیانگر عقب‌ماندگی حوزه‌ای باشد، مشکل موجود باید با دستگاه‌های مرتبط با این حوزه در میان گذاشته شده و خواستار جبران عقب‌ماندگی شود.

وی با بیان این که مطالبه‌گری نسبت به اهداف کلان نظام قبلاً توسط رهبر انقلاب بر دوش خبرگان گذاشته شده بود، ابراز داشت: طبیعتاً این هیأت می‌تواند به مثابه اتاق فکری برای تشخیص مطالبات نمایندگان این مجلس از دستگاه‌های مختلف نظام عمل كند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ 15 مهر 96، کد مطلب: 530080: www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین