پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تشکیل پرونده اجتماعی قبل از تولد تنها اصلاح ژنتیک است، بروز آسیب‌های اجتماعی در سال‌های پایانی عمر را از مهم‌ترین معضلات اجتماعی نسل‌بعدی برشمرد.

شعار سالعلی رضا محجوب اظهارنظر رئیس انجمن مددکاران اجتماعی مبنی بر لزوم تشکیل پرونده اجتماعی قبل از تولد برای هر فرد به‌ منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی را تنها یک نظریه برای اصلاح ژنتیک دانست و افزود: ما با تشکیل پرونده نمی‌توانیم مشکلات اجتماعی موجود را حل کنیم، چراکه انجام این اقدامات تنها برای اصلاح روبنای موضوعات کارایی داشته، در حالی که ما باید برای ممانعت از بروز آسیب‌های اجتماعی به تقویت زیرساخت‌ها بپردازیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از مهاجرت روستاها به شهر به عنوان یک سرفصل اساسی در جهت شکل‌گیری مشکلات اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: تا زمانی که مهاجرت بی‌رویه ادامه داشته باشد، نمی‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد، همچنین فقر و اعتیاد از دیگر عوامل مهم زمینه‌ساز بروز این آسیب‌ها بوده که با تشکیل پرونده نمی‌توان آنها را پیش‌بینی کرد.

وی تصریح کرد: برخی در آسیب‌شناسی مشکلات اجتماعی موجود، کشورمان را با غرب مقایسه می‌کنند و این در حالی است که مولفه‌هایی که برای آسیب‌شناسی داریم، با جهان غرب متفاوت است بنابراین تا وقتی نوع نگاهی که برای شناسایی این معضلات داریم، تغییر نکند یا به صورت تک بعدی و بدون تفکیک بازخورد هر کدام از آنها در رابطه با اقشار یا رده‌های سنی مختلف به تحلیل این آسیب‌ها بپردازیم، نمی‌توانیم برای حل این مشکلات برنامه‌ریزی کنیم.

اجرای قانون برنامه ششم توسعه موجب کاهش معضلات اجتماعی می‌شود

محجوب از اجرای سلیقه‌ای قانون به عنوان دیگر مانع در مسیر حل آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: ما از پیشنهاد هر راهکاری که برای رفع یا پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی مطرح می‌شود، استقبال می‌کنیم، اما در صورتی که پیشنهاددهندگان به تقویت زیر بناها هم توجه کرده باشند.

این نماینده ملت در مجلس دهم در اشاره به راهکارهایی که قانونگذار برای شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی ارائه داده است، خاطرنشان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه، مواردی همچون سالمندی و فقر به عنوان آسیب‌های اجتماعی لحاظ‌ شده که باید به آنها توجه شود، چراکه آسیب‌های ناشی از وضعیت سالمندان در آینده سایر معضلات اجتماعی را تحت‌شعاع قرار خواهد داد.

وی یادآورشد: وقتی دایره آسیب‌های اجتماعی به نحوی گسترش پیدا کرده، که حتی در شناسایی آنها نیز با مشکل مواجه هستیم، چطور می‌توانیم با تشکیل پرونده، روند شکل‌گیری این آسیب‌ها را پیش‌بینی کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته اگر برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی، غربالگری صورت بگیرد، شاید بتوان پرونده‌هایی را تشکیل داد، با این حال برای آنها هم باید دسته‌بندی داشته باشیم، هرچند اگر بخواهیم برای هر فرد متولدشده، یک پرونده تشکیل دهیم، مثل این است که ادعا کنیم هر فردی همراه با یک آسیب اجتماعی متولد می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 16 مهر 96، کدمطلب:621869، www.bornanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
یک نکته در صحبتهای ایشون بود و اون هم مهاجرت روستا به شهر بود که باعث مشکلات اجتماعی میشه. اما مگر خود شهرنشین ها آسیب های اجتماعی رو تولید نمی کنند؟ به نظرم این عامل مهاجرت نقش کمرنگی داره. مهم فرهنگ هست و بستر .ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین