پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
داستان تکراری بی توجهی به تیم ملی فوتبال بانوان ادامه دارد. تیم ملی فوتبال بانوان باز هم مورد بی توجهی فدراسیون فوتبال قرار گرفته است. فروردین ماه سال 94 پس از بازگشت تیم ملی از چین تایپه اردوهای تیم ملی تعطیل شد و خبری از تیم ملی نبود تا سوم دی ماه 95 که خبر سقوط 73 پله ای فوتبال بانوان و خروج از رنکینگ فیفا اعلام شد.

شعارسال:داستان تکراری بی توجهی به تیم ملی فوتبال بانوان ادامه دارد.

 تیم ملی فوتبال بانوان باز هم مورد بی توجهی فدراسیون فوتبال قرار گرفته است. فروردین ماه سال 94 پس از بازگشت تیم ملی از چین تایپه اردوهای تیم ملی تعطیل شد و خبری از تیم ملی نبود تا سوم دی ماه 95 که خبر سقوط 73 پله ای فوتبال بانوان و خروج از رنکینگ فیفا اعلام شد.

سقوط 73 پله‌ای در حالی اعلام شد که تیم ملی باید برای حضوری پرقدرت در رقابت های مقدماتی آسیا که فروردین ماه 96 برگزار می‌شد، خود را آماده کند اما خبری از تیم ملی نبود!

پس از انتشار خبر خروجِ تیم ملی از رنکینگ فدراسیون فوتبال، 17 روز بعد در تاریخ 22 دی 95، 28 بازیکن با هدایت مریم آزمون به تیم ملی دعوت شدند تا از ابتدای بهمن ماه در فاصله زمانی کمتر از دو ماه خود را برای حضور در مسابقات مقدماتی آسیا آماده کنند!

خبر تشکیل تیم ملی فوتبال بانوان نوید این را داد که فدراسیون فوتبال توجه خود را به بانوان معطوف کرده است و امید می رفت تا پس از بازگشت تیم ملی از رقابت ها اردوها ادامه دار باشد و فوتبال بانوان ایران خود را آماده حضور در میادین مهم تر کند اما درست پس از بازگشت تیم ملی تا به امروز باز هم خبری از اردوهای ملی نیست. گویا فوتبال بانوان باید در فاصله زمانی دو ماه تا مسابقات تشکیل و صرف حضور تیم در مسابقات مهم است و به کیفیت توجهی نمی شود.

پس از حضور تیم ملی در رقابت های مقدماتی آسیایی، دوم تیرماه سال جاری خبر ورود تیم ملی به رنکینگ فیفا آمد و ملی پوشان در مکان 55 جهان قرار گرفتند و شهریور ماه نیز صعود یک پله ای داشت اما حال با این روند باز باید منتظر خروج تیم ملی از رنکینگ فیفا باشیم.

شاید هم سیاست فدراسیون فوتبال اینگونه است تا با این روندِ آماده سازی، ملی پوشان نتیجه ای در مسابقات کسب نکنند و این توجیهی برای انحلال همیشگی تیم ملی فوتبال بانوان باشد همانگونه که در لیگ برتر فوتبال شاهد انحلال تیم ها هستیم.

لیگ برتر فوتبال بانوان که می تواند زمینه ساز داشتن یک تیم ملی قوی باشد و بازیکنان با استعداد را معرفی کند، نیز حال و روز خوبی ندارد. سال 95 خبر انحلال تیم ملوان انزلی قهرمان 5 دوره لیگ برتر منتشر شد و این بار قرعه به نام آینده سازان افتاده است؛ تیمی که فصل گذشته عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده است در زمان کمتر از یک هفته تا آغاز لیگ برتر بلاتکلیف است و روز گذشته مدیرعامل باشگاه خبر انحلال تیم را داد. تیم های قهرمان لیگ برتر یکی پس از دیگری منحل می شوند و این خبر خوبی برای تیم ملی و فوتبال بانوان کشور نیست.

لیلا صوفی زاده شخص نخست فوتبال بانوان در فدراسیون بارها در مصاحبه های خود اعلام کرده است تیم ملی بانوان در اولویت است اما در اجرا کاری برای اثبات حرفش نکرده است. او همچنین درباره تیم آینده سازان نیز گفته بود "تیم آینده سازان منحل نخواهد شد، استان اصفهان با تمام وجود حمایت می‌کند. تیم منحل نمی‌شود و اگر قرار باشد تیم گرفته شود به سپاهان که یک برند است واگذار می‌شود".

این اظهار نظر صوفی زاده در حالی شهریور ماه مطرح شد که در زمان یک هفته تا آغاز شروع لیگ، آینده سازان با خطر انحلال مواجه است و صوفی زاده پاسخگو نیست.

سمیه شهبازی نیز در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت تیم آینده سازان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت اصلا مشخص نیست و شاید تیم منحل شود. این به فوتبال بانوان کشور لطمه می زند. متاسفانه زمانی که صحبت می کنیم می گویند به ما ربطی ندارد و به راحتی از موضوع می گذرند و در آینده نیز انتظار کسب نتایج خوب از تیم ملی دارند.

موحدی مدیر عامل باشگاه آینده سازان، درباره رئیس فدراسیون فوتبال نیز اظهار کرد: یک بار با تاج تماس گرفتم و چون شماره را نمی‌شناخت جواب داد و گفت روز یکشنبه از فدراسیون تماس خواهم گرفت اما پس از آن تلفن خود را روی خط عرب دایورت کرد و هر بار عنوان شد تاج در جلسه است و اصلا نتوانستم با او صحبت کنم. تا جایی که من متوجه شده‌ام قصد اینها انحلال تیم است.

ملوان و آینده سازان هر دو از قهرمانان لیگ برتر منحل شدند و با این روند شاید بهتر است قهرمان فصل 96-97 را نیز منحل شده بدانیم! تکلیف تیم ملی هم که مشخص نیست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ،تاریخ انتشار18مهر96،کدخبر: 96071809624، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین