پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
مدیرکل امور مجلس وزارت دادگستری معتقد است روند بررسی پرونده خاوری باید برعکس می‌شد و قبل از تحت تعقیب قراردادن وی، ۴ سال پیش حکم در دادگاه غیابی صادر می‌شد.

شعار سال: محمدعلی اسفنانی در واکنش به دادگاه غیابی خاوری متهمپرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانیکه قرار است بعد از گذشت 4 سال از فرار وی از کشور، برگزار شود گفت: طبق قانونبه محض اینکه جرمی واقع شد و دستگاه های تعقیب کننده یا قوه قضاییه از وقوع جرم آگاه شد باید متهم را احضار کنند که این امر درباره خاوری محقق نشد و نتوانستند وی را به کشور بازگردانند.

سرپرست امور مجلس وزارت دادگستری در ادامه با ابراز بی اطلاعی از راکد بودن پرونده خاوری طی 4 سال گذشته عنوان کرد: با این حال به لحاظ قانونی متواری شدن فردی نباید باعث شود پرونده ای مسکوت مانده و تا زمان دستگیری متهم اتفاقی در روند آن نیفتد.

نماینده مردم فریدن در مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه صدور حکم غیابی یکی از مجوزهای خوبی است که قانون داده تا در صورت متواری بودن متهم یا عدم حضور در جلسات، رأی به صورت غیابی صادر شده و روند بررسی طولانی نشود، گفت: در خصوص پرونده خاوری باید پیش از پیگیری ها برای بازگشت و بازداشت وی، اول حکم صادر می شد بعد دنبال استرداد و تعقیب خاوری می رفتند اما متأسفانه این روند برعکس صورت گرفت و بعد از ناامید شدن از بازگشت وی اقدام به تشکیل دادگاه غیابی کرده اند.

مدیرکل امور مجلس وزارت دادگستریدر پایان با بیان اینکه قانون حتی برای شخصی مانند خاوری نیز شرایط واخواهی به رأی دادگاه را قرار داده خاطرنشان کرد: الزاما اجرای حکم منوط به حضور متهم نبوده و لازم نیست استرداد اموال در صورت صدور رأی به زمان دستگیری خاوری موکول شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 19 مهر 96، کدمطلب: 351812 ، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین