پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف‌گذاري صادرات صنعت لوازم خانگي براي سال 96 حدود 600 ميليون دلار و براي سال 99حدود 1600ميليون دلار و تا سال 1404حدود 3 هزار ميليون دلار است.

شعار سالمعاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف‌گذاري صادرات صنعت لوازم خانگي براي سال 96 حدود 600 ميليون دلار و براي سال 99حدود 1600ميليون دلار و تا سال 1404حدود 3 هزار ميليون دلار است.

رضا رحماني، در جلسه هم‌انديشي که با حضور روساي انجمن‌ها و اتحاديه‌هاي توليدي، کارفرمايي، تعاوني، سازندگان و توليد‌کنندگان لوازم‌خانگي برگزار شد، اظهار کرد: صنعت لوازم‌خانگي ازجمله صنايع درآمدزاي جهان است و با توجه به نياز عمومي جامعه جهاني اهميت ويژه‌اي دارد.
وي افزود: سال 2013 ارزش توليدات لوازم‌خانگي به 431 ميليارد دلار رسيد که انتظار مي‌رود نرخ رشد واقعي ساليانه آن طي سال‌هاي 2020 – 2013 به حدود 4.8 درصد برسد. سهم قاره‌ها از گردش مالي اين صنعت به ترتيب آسيا و اقيانوسيه 54 درصد، اتحاديه اروپا 18.3 درصد و امريکاي شمالي 16.5 درصد است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترين شرکت‌هاي فعال اين صنعت در جهان شامل whirlpool، bosoch electrolux، گروه شرکت‌هاي Haier، Areelik، لوازم‌خانگي Ge، miele، و لوازم‌خانگي LG و Samsung مي‌شوند.
به گفته رحماني، سابقه فعاليت صنعت لوازم‌خانگي در ايران به بيش از 50 سال مي‌رسد و نياز روزافزون اقشار جامعه به خريد و استفاده از لوازم‌خانگي نشان از اهميت بازار اين لوازم دارد. درواقع اين صنعت، تأمين نياز خانوارها را براي استفاده از امکانات مدرن و مطمئن زندگي در فهرست مأموريت‌هاي خود دارد.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصريح کرد: بايد پذيرفت که مشتريان مجبور به تطبيق خود با محصولات اين صنعت نيستند بلکه اين توليدکنندگان هستند که بايد خود را با خواسته‌هاي بازار و درنهايت مشتريان انطباق دهند.
رحماني با اشاره به چشم‌انداز توسعه صنعت لوازم‌خانگي ايران در افق سال 1404 بيان کرد: بر اساس اين چشم‌انداز حفظ جايگاه دوم منطقه و دستيابي به نام تجاري معتبر در جهان با توليد ساليانه 16 ميليون دستگاه و صادرات 3 ميليارد در صنعت لوازم‌خانگي مدنظر قرارگرفته است.
وي به اهداف کلي در صنعت لوازم‌خانگي اشاره کرد و گفت: ايجاد حداقل يک نام و نشان و تجاري در سطح بين‌الملل، ارتقاي سطح کيفيت و استاندارد محصولات در سطح جهاني همچنين رسيدن به مقياس اقتصادي توليد، ارتقاي سطح فناوري و دستيابي به فناوري‌هاي جديد روز دنيا، افزايش صادرات و توسعه اشتغال پايدار از اهداف کلي در صنعت لوازم‌خانگي است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به هدف‌گذاري صنعت لوازم‌خانگي تا افق سال 1404 اشاره و تصريح کرد: هدف‌گذاري براي توليد يخچال و فريزر تا پايان سال 96 حدود ‌2.7 ميليون دستگاه و تا پايان سال 99حدود 3.2 ميليون دستگاه و براي سال 1404حدود 4 ميليون دستگاه است. همچنين هدف‌گذاري براي توليد ماشين لباس‌شويي تا پايان سال 96حدود 2.5 ميليون دستگاه و تا پايان سال 99حدود3.2 ميليون دستگاه و تا سال 1404حدود 4 ميليون دستگاه خواهد بود.
رحماني ادامه داد: هدف‌گذاري براي توليد کولرآبي تا سال 96حدود 2.4 ميليون دستگاه و تا پايان سال 99حدود 2.7 ميليون دستگاه و تا سال 1404حدود 3ميليون دستگاه است. همچنين هدف‌گذاري براي توليد اجاق‌گاز در سال 96حدود 3.5 ميليون دستگاه و تا پايان سال 99حدود 4 ميليون دستگاه و براي سال 1404حدود 5 ميليون دستگاه است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به سهم صادرات صنعت لوازم‌خانگي از کل صادرات صنعتي اشاره کرد و گفت: بر اساس پيش‌بيني‌ها، سهم صادرات صنعت لوازم‌خانگي از کل صادرات صنعتي براي سال 96حدود نيم درصد و براي سال 99حدود 7 دهم درصد و براي سال 1404حدود يک درصد است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 19 مهر 96، کدمطلب:120171011112836983 ، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین