پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
شهردار اصفهان گفت: در صورتی که احیای بافت ناکارآمد اصفهان جزو مناطق ویژه کشور قرار گیرد، نوسازی این بافت‌ها در اولویت قرار می‌گیرد.

شعارسال: قدرت الله نوروزی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری با وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: درخواستی که از وزیر راه و شهرسازی داریم این است که احیای بافت ناکارآمد اصفهان جزو مناطق ویژه کشور قرار گیرد تا نوسازی آن در اولویت باشد.

وی با اشاره به اینکه بدنبال تشکیل ستاد بازآفرینی کلانشهر اصفهان با مسئولیت شهرداری هستیم، بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از آثار ملی و جهانی اصفهان در معرض خطر است به طوری که ۴۰۰ اثر ملی و چهار اثر جهانی اصفهان در معرض تهدید است و باید چاره‌ای برای آن اندیشید.

شهردار اصفهان با بیان اینکه زاینده رود هویت اصفهان است، افزود: خشکی زاینده رود یک مشکل ملی است که برای جاری کردن آب در آن راه حل هایی وجود دارد و وزیر راه و شهرسازی هم در این حوزه راهکارهای دارد.

وی ادامه داد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا طرح مناسب همراه با تامین اعتبار لازم به رفع خشکسالی زاینده رود در نظر گرفته شود.

نوروزی اضافه کرد: اگر میزان مصرفی آبی که طی سه ماه همزمان با کشاورزان در رودخانه جاری می شود را در طول سال به اصفهان بدهند می توانیم آب را در طول مسیر از غرب تا شرق اصفهان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: میراث اصفهان در سال های خشکسالی در معرض خطر جدی قرار گرفت و اگر این روند بیش از این ادامه یابد دیگر پل خواجو و سی و سه پل را نخواهیم داشت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20مهر1396، کدخبر: 4111885: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین