پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
محمدرضا نقصان محمدی عنوان کرد: راه‌های استان سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند و یکی از وظایف اصلی این اداره کل نظارت بر حمل و نقل در بخش‌های مختلف از جمله ارتقای کیفیت راه‌ها درساخت و تدوین برنامه‌های عملیاتی برای نظارت بر پروژه‌های راهسازی است تا بتوانیم باکیفیت‌ترین راه‌ها را تحویل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بدهیم.
شعار سال: وی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از حوزه‌های مهم فعالیت این اداره کل شهرسازی و مسکن است که در این راستا لازم است به بازتعریف و بازنگری بر توسعه شهری با تاکید بر حفاظت از بافت تاریخی و حاشیه‌ای بپردازیم.

نقصان محمدی بیان کرد: از سوی دیگر رسیدگی به تسریع در واگذاری املاک و مساکن مهر را اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم و نظارت هرچه بیشتر بر روند اجرای باکیفیت و سریع‌تر پروژه‌های ساختمان‌های دولتی و عمومی و برقراری ارتباط بیشتر و منسجم‌تر میان حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی را دردستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه ۱.۵۳ درصد از مسکن کشور در استان یزد وجود دارد، افزود: به ازای هرخانوار یزدی حدود یک مسکن داریم.

مدیر کل راه و شهرسازی یزد درباره وضعیت مسکن مهر استان یزد توضیح داد: از ۲۲ هزار واحد مسکن مهر در تعهد این اداره کل ۱۹ هزار و ۴۳۸ واحد افتتاح شده و ساخت دو هزار واحد باقی‌مانده نیز به پیشرفت ۹۵ درصدی رسیده است.

وی گفت: استان یزد در حوزه مسکن مهر مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده و توانسته‌ایم ضمن تامین زیرساخت‌های لازم ۱۶ مسجد و ۱۱ مدرسه را درسایت‌های مسکن مهر احداث کنیم.

رفع تصرف بیش از پنج هکتار از اراضی دولتی استان در نیمه نخست امسال

وی همچنین به رفع تصرف ۵.۵ هکتار از اراضی دولتی استان یزد درنیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: یگان حفاظت از اراضی دولتی دراستان فعال شده و محدوده اراضی تحت حفاظت ۹۲ هزار هکتار است.

نقصان محمدی ادامه داد: سال ۹۴ حدود ۲۵ هکتار از اراضی را رفع تصرف کردیم و نیمه نخست امسال نیز توانستیم بیش از پنج هکتار از اراضی را رفع تصرف کنیم.

وی همچنین به تشکیل ستاد بازآفرینی شهری در مرکز و شهرستان‌های یزد اشاره کرد و افزود: این ستاد وظیفه سیاست‌گذاری، ظرفیت‌سازی و مدیریت اقدامات این حوزه را برعهده دارد و تاکنون دفاتر نوسازی را تشکیل داده و طرح‌های پژوهشی مرتبط را تهیه کرده‌ایم.

نقصان محمدی بیان کرد: اعتقاد داریم برای ارتقای بافت فرسوده استان باید قبل از هراقدام منزلت اجتماعی ساکنان این مناطق را ارتقا داد و از سیاست‌های الگوساز تشویقی استفاده کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: ۲۵.۷۲ درصد از مساحت شهری استان را بافت فرسوده مورد هدف بازآفرینی تشکیل می‌دهد که ۲۰ درصد جمعیت شهرنشین استان را شامل می‌شود.

وی همچنین به پروژه‌های راهسازی استان اشاره کرد و توضیح داد: یکی از طرح‌های اولویت‌دار ما احداث باند دوم محورهای یزد-بافق و ندوشن-ورزنه است که در تسهیل ارتباطات بین استان موثر هستند.

وی ادامه داد: همچنین احداث محور زرند-بافق در دست اجراست و ساخت ورودی مهریز با صرف ۱۲ میلیارد تومان اعتبار و ساخت محور ابرکوه-مروست روبه اتمام است.

نقصان محمدی افزود: درحال پیگیری تبدیل بزرگراه نطنز-انار به آزادراهی به طول ۴۸۳ کیلومتر از اصفهان تا مرز کرمان هستیم که مطالعات آن انجام شده و به زودی مناقصه یکی از قطعات آن برگزار می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: دیگر پروژه دردست اجرای این اداره کل احداث باند دوم بزرگراه یزد-طبس (طریق الرضا) است که امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت باز نشر 24، تاریخ انتشار: 14 دی 1395، کد مطلب: 954976، www.jadidtarinha.net

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین