پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۴۴۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بلند مرتبه سازی در منطقه 22 پایتخت خلاف اصول شهرسازی بوده است.

شعارسال: مهدی چمران در سیصد و هفدهمین جلسه غیرعلنی شورا با اشاره به مشکلات منطقه 22 افزود: بلند مرتبه سازی هایی که در این منطقه انجام شده موجب جمعیت پذیری بیش از اندازه این منطقه شده که منطبق بر اصول شهرسازی نیست.

وی اظهار کرد: برغم اینکه هنوز تمامی ساکنان در این ساختمان ها و برج های بلند مرتبه مستقر نشده اند، ترافیک این منطقه بسیار سنگین و پرحجم است و با استقرار کامل جمعیت دراین محدوده، به ور قطع با مشکلات عدیده ای ترافیکی مواجه خواهیم شد.

منطقه 22 جدیدترین منطقه شهری تهران است که در شمال غرب پایتخت واقع شده‌؛ این منطقه از شمال به ارتفاعات البرز، از شرق به منطقه ۵ شهرداری تهران، از غرب به محدوده ورآورد شمالی و از جنوب به آزادراه تهران-کرج محدود می‌ شود.

مساحت این منطقه حدود 6 هزار و 200 هکتار است که از این مساحت حدود یکهزار و 300هکتار به فضای سبز اختصاص یافته است.

بسیاری از کارشناسان و مسئولان اجرایی استان تهران نیز معتقدند که ایجاد ساختمان های بلندمرتبه در منطقه 22 شهر تهران، کریدور هوایی پایتخت را مسدود و منجر به تشدید آلودگی هوای شهر شده است.

*بافت فرسوده تهران نیازمند تزریق اعتبار دولتی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت بافت فرسوده پایتخت نیز گفت: عدم تامین بودجه لازم در راستای اعطای تسهیلات بانکی مهمترین مشکل نوسازی بافت فرسوده تهران است.

چمران با بیان اینکه بافت فرسوده نیازمند تزریق اعتبارات دولتی است، اظهار کرد: شهرداری تهران 9 درصد از سود 18 درصدی تسهیلات بانکی در بافت فرسوده را متعهد شده و این در حالی است که دولت نیز باید پنج درصد را تامین اعتبار کند.

وی افزود: این تعهد ها در حالی است که این پنج درصد تامین اعتبار نشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12دی1395، کدخبر: 82370192: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
توی این چند سال چرا صدات در نیومده جناب چمران؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین