پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
حکایت برخی پروژه‌های عمرانی در کرج که سیاسی بهره‌برداری می‌شوند گویا شامل حال پروژه مهرویلا شده، پروژه‌ای که قرار است بخشی از ترافیک کلان‌شهر دو و نیم میلیون نفری کرج را حل کند.

شعارسال: از بالا که نگاهش می‌کنی پروژه کوچکی به نظر می‌رسد ولی به گفته شهردار کرج «زیرگذر مهرویلا» دومین تونل بزرگی است که در کلان‌شهرهای کشور ساخته‌شده است.

هدف از اجرای این پروژه که بزرگی‌اش وصف شد اتصال ادامه بزرگراه یادگار امام به آزادراه تهران کرج قزوین اعلام‌شده، کافی است نام مهرویلا را در گوگل جستجو کنید، فهرستی بلندبالا از اظهارات مدیران شهری کرج در مقابل چشمانتان خودنمایی می‌کند و با تیترهای مواجه می‌شوید که احداث این پروژه را در بازه‌های زمانی مختلف تعریف کرده‌اند.

علی ترکاشوند، شهردار کرج پروژه زیرگذر مهرویلا را پس از تونل «صدر - نیایش» بزرگ‌ترین تونل ساخته‌شده در کلان‌شهرهای کشور معرفی کرده و گفته است؛ تملکات این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی دارد.

ادعای شهردار کرج در خصوص برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای افتتاح این پروژه در نیمه دوم سال آینده در حالی مطرح شد که چندی بعد آقای شهردار از تدابیری سخن به میان آورد که حاصلش بهره‌برداری زودهنگام یعنی آبان ماه سال جاری بود وعده‌ای که باگذشت بیش از یک ماه هنوز عملی نشده است.

بالاخره روز موعود فرا رسید و رئیس‌جمهور به همراه کاروان تدبیر و امید پا به استان البرز نهاد میهمانان آمدند و رفتند ولی خبری از افتتاح پروژه مهرویلا نشد!

اما علی ترکاشوند بیست و سوم فروردین‌ماه جاری در مراسم افتتاح پل شهیدان «حیدر خانی» زمان بهره‌برداری پروژه مهرویلا را به هفته دولت (شهریورماه) حواله داد، در زمان یادشده پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هنوز موعد شهریور نیامده شهردار کرج سوم مردادماه جاری در مراسم افتتاح «پل حامی» با اشاره به اینکه زمزمه‌های سفر هیئت دولت به استان البرز شنیده می‌شود و ممکن است این سفر مهرماه جاری انجام شود، گفت: تلاش می‌کنیم پروژه مهرویلا که دومین تونل بزرگ شهری کشور است در این سفر افتتاح شود.

مهرماه آمد و رئیس‌جمهور به کرج نیامد، آقای شهردار پنجم مهرماه در مراسم افتتاح «بازار روز سیب» کرج باز وعده بهره‌برداری این پروژه را به سفر هیئت دولت حواله‌کرد سفری که تا آن روز مشخص نبود چه زمانی انجام می‌شود.

بالاخره روز موعود فرارسید و رئیس‌جمهور به همراه کاروان تدبیر و امید پا به استان البرز نهاد سفری که بیست و ششم آبان ماه انجام شد میهمانان آمدند و رفتند ولی خبری از افتتاح پروژه مهرویلا نشد پروژه‌ای که قرار است گره‌ای از گره‌های کور ترافیکی کلان‌شهر کرج را باز کند کرجی که با معضل ترافیک و آلودگی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

اما هجدهم آذرماه بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان البرز در حالی برگزار شد که زمزمه‌های حضور رئیس‌جمهور یا معاون اول وی از هفته پیش از برگزاری نقل محافل بود برخی از مسئولان استان به حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی یا اسحاق جهانگیری معاون اول در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز اشاره‌کرده بودند درحالی‌که یک روز قبل از سفر رسماً اعلام شد که رئیس‌جمهور و معاونش به این اجلاس نخواهد آمد که اگر می آمد به استناد اظهارات برخی از مدیران پروژه مذکور بهره برداری می شد.

عدم حضور رئیس‌جمهور و معاون اول، عدم افتتاح پروژه مذکور و نصب بَنرهای در سطح شهر که رویشان نوشته است «افتتاح پروژه مهرویلا به‌زودی» خاطره افتتاح تقاطع غیره هسطح «شهید کیانپور» را در اذهان زنده کرد همان پروژه‌ای که مورد اعتراض شورای شهر نیز قرار گرفت.

حکایت پروژه‌های عمرانی که علی‌رغم آماده بودن برای افتتاح در انتظار حضور یک مقام کشوری می ماند

پروژه‌ای که علی‌رغم آماده بودن برای افتتاح در انتظار حضور یک مقام کشوری ماند، همان پروژه‌ای که شهردار کرج در خصوص عدم بهره‌برداری‌اش هجدهم خردادماه جاری از سوی شورای شهر، تذکر دریافت کرد و باعث شد سخنگوی شورای شهر کرج ضمن تذکر با لحنی کنایه‌آمیز بگویید؛ گویا قرار است یکی از مقامات کشوری این پروژه را افتتاح کند!

یک روز پیش از افتتاح پروژه شهید کیانپور در برخی خیابان‌های شهر بنری نصب شد که حکایت از حضور دکتر پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاح این پروژه داشت، در حالی پروژه مدت‌ها آماده بهره‌برداری بود که شهرداری کرج به دنبال حضور مقامات سیاسی در بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی سطح شهر بود اقدامی که از سوی رسانه‌های استان و مردم موردنقد قرار گرفت.

عدم بهره‌برداری از پروژه مهرویلا هم در فضای مجازی و هم در فضای واقعی باعث شده است تا شهروندان، برخی از مدیران و برخی از رسانه‌ها این سؤال را ارائه کنند که چرا زمان بهره‌برداری این پروژه در هاله‌ای از ابهام است هفته گذشته بود که برخی منتقدان مدیریت شهری این مسئله را عنوان کردند که گویا آقایان به دنبال حضور یکی از مسئولان عالی‌رتبه کشور هستند تا روبان این پروژه به دست یکی از مقامات سیاسی قیچی شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 4دی1395، کدخبر: 3857363: www.mehrnews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین