پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
استاندار یزد با اشاره به اینکه برنامه‌های عزاداری یزد مورد تایید کمیته نظارت و رصد مداحی‌ها است، گفت: هیئت‌های عزاداری یزد به سمت بهبود و اصلاح محتوا و شکل مراسم‌ها پیش رفته‌ اند.

شعار سال: سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد ضمن قدردانی از هیئت‌های عزاداری و عزاداران یزد در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: تعداد بسیار زیادی هیئت در استان یزد وجود دارد که اغلب آنها بدون بروز هیچ مشکلی مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در برخی هیئات نیز مشکلاتی وجود دارد که البته تعداد آنها محدود است، افزود: اغلب مشکلات این هیئات در پنج محور خلاصه می شود.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که اولا مشکلات در ارتباط با عزاداری‌ها فراگیر نیست و همچنین رفع این مشکلات هم کار غیرممکنی نیست.

استاندار یزد با اشاره به اینکه هیچکس به دنبال ترویج شیوه‌ها و روش‌های نادرست عزاداری نیست و برخی اشتباهات هم به دلیل عدم اطلاع از اشتباه موضوع است، تصریح کرد: در صورتی که مشاهده می‌شود برخی نوحه‌ها به سمت و سوی نادرست کشیده می‌شود، باید اقدام به ارائه اشعار و سبک‌های مناسب و مورد پسند عموم مردم کرد.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه فعالیت کمیته نظارت و رصد مداحی‌ها خوب است، گفت: زمانی که اعلام شود مواردی قابلیت پخش از صدا و سیما را دارند که در این کمیته مورد تایید قرار بگیرد، قطعا همه به سمت اصلاح و بهبود محتوا و شکل مراسم‌های خود می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران و روسای هیئت‌های مذهبی مورد تایید اعضای هیئت هستند و به عنوان ریش سفید مطرح می‌شوند، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در ارتباط با عزاداری‌ها، پخش آن از شبکه های مجازی است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های بزرگی که در جامعه وجود دارد، فضای مجازی است، افزود: موضوع شبکه‌های مجازی در این رابطه را باید به عنوان یک فرصت بسیار خوب و طلایی مد نظر قرار دهیم، چرا که ما هرچه بتوانیم موارد مناسبی از جمله مداحی‌ها و مراسم‌های عزاداری را در این فضا داشته باشیم و از فرصت‌ها در این زمینه‌ها به درستی استفاده کنیم، در واقع پیشرفت کرده‌ایم و فرصت را از دیگرانی که قصد انتشار مطالب نادرست دارند، گرفته‌ایم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 24 مهر 96، کد مطلب: 4116248:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین