پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۸۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
شبکه یکپارچه هوافضا، هوانوردی و هواپیمایی یا «منظومه» با برگزاری اولین جلسه مجمع عمومی خود با حضور نماینده ۱۶ انجمن علمی دانشجویی هوافضا از سراسر کشور رسما آغاز به کار کرد.

شعارسال: شبکه یکپارچه هوافضا، هوانوردی و هواپیمایی یا «منظومه» با برگزاری اولین جلسه مجمع عمومی خود در ۱۸ مهرماه سال ۱۳۹۶ رسما آغاز به کار کرد. هدف از تشکیل این شبکه، ایجاد هم‌افزایی مابین گروه‌های دانشجویی و فعالین حقیقی و حقوقی حوزه‌های مختلف هوافضا عنوان شده است.

اولین مجمع عمومی منظومه با حضور نماینده ۱۶ انجمن علمی دانشجویی هوافضا از سراسر کشور و نمایندگان پایگاه خبری فضایی اسپاش، پرتال هوافضای ایران، قطب علمی سامانه‌های هوافضایی دانشگاه شریف، وبسایت هوافضای جوان و نماینده رویداد ایر آپ دانشگاه امیرکبیر در دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد.

در این جلسه سید علی عباس‌زاده دبیر هیئت موسس و محمد امین محسنی دبیر منظومه به تبیین تاریخچه، دلایل و اهداف تشکیل شبکه یکپارچه هوافضا، هوانوردی و هواپیمایی پرداختند. عباس‌زاده در خصوص ساختار این شبکه اظهار داشت: «علت اطلاق نام منظومه به شبکه یکپارچه هوافضا، هوانوردی و هواپیمایی تاکید بر یکسان بودن سطح اعضای آن در ساختار مدیریتی مجموعه است.»

عباس‌زاده از محورهای اصلی فعالیت منظومه را بحث اشتغال و کارآفرینی در این صنعت ذکر کرد و به راه‌اندازی اتاق فکر با همکاری اعضا توسط این مجموعه اشاره نمود. وی انجام مطالعات راهبردی، ارتباط با صنعت و پیاده‌سازی گفتمان مطلوب با استفاده از رسانه‌ها را به عنوان حوزه‌های مهم فعالیت منظومه برشمرد.

دبیر هیئت موسس منظومه یکی از کارهای مهم این منظومه را انتقال فرهنگ کارآفرینی به دانشجویان هوافضا ذکر کرد و برگزاری دوره‌های آموزشی در سرتاسر کشور با کمک اعضا را امری موثر در این راستا دانست. وی همچنین گام بعدی در این راستا را حمایت از ایده‌های کارآفرینان حوزه هوافضا با کمک ارتباطات ایجاد شده توسط مجموعه ذکر کرد.

در بخش پایانی اولین مجمع عمومی شبکه یکپارچه هوافضا، هوانوردی و هواپیمایی، برخی از فعالین حوزه هوافضا به انتقال تجربیات خود در زمینه‌های مرتبط کردند و با حاضرین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 1آبان1396، کدخبر: 641817: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین