پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور مستقر در زاهدان گفت: قطار زاهدان - اصفهان علاوه بر جابه جایی مسافر از ابتدای آبان امسال خودرو ها را نیز در این مسیر ریلی حمل می کند.

شعار سالمجید ارجونی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین قطار زاهدان - اصفهان که تا کنون هفته ای یک بار در مسیر قرار داشت از ابتدای آبان امسال به صورت یک روز در میان در این خط ریلی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: این قطار ساعت 12:35 از زاهدان به مقصد اصفهان حرکت می کند و ساعت 7 فردای آن روز وارد اصفهان می شود.
وی افزود: حرکت این قطار از اصفهان به سمت زاهدان ساعت 11:50 در نظر گرفته شده و ساعت 5:35 به مقصد خواهد رسید.
وی تصریح کرد: برای قطار مسافری زاهدان به اصفهان پنج واگن چهار تخته 36 نفره با ظرفیت 180 نفر در نظر گرفته شده است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: چنانچه تردد مسافران با ضریب اشغال بالا در مسیر ریلی زاهدان - اصفهان انجام شود ماندگاری این خط ریلی تضمین خواهد شد.
ارجونی اظهار داشت: مدت زمان حرکت قطار زاهدان - اصفهان از مبدا تا مقصد 18 ساعت است.
وی بیان کرد: متقاضیان سفر با قطار در مسیر ریلی زاهدان - کرمان - یزد -تهران - اصفهان و برعکس می ‌توانند با مراجعه به مراکز فروش مجاز و یا سایت راه ‌آهن نسبت به خرید بلیط های مورد نیاز خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا نخستین قطار مسافربری زاهدان - اصفهان همزمان با آخرین روز هفته دولت 96 در مراسمی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان استانی، ایستگاه راه آهن این شهر را به مقصد اصفهان ترک کرد.
راه آهن جنوب شرق با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و این مسیر ریلی با داشتن 2 خط عریض و استاندارد، اتصال ریلی به کشور پاکستان و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شرق به غرب که سبب اتصال کشور های پاکستان و شبه قاره هند به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی شده از اهمیت بین المللیِ ویژه ای برخوردار بوده و مورد تایید سازمان اکو و اسکاپ نیز قرار دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 25 مهر96، کدمطلب:82698889،www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین