پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
دوره خبرنویسی حرفه‌ای با عنوان «حوادث و آسیب‌های اجتماعی در خوزستان» روز گذشته در دادگستری خوزستان برگزار شد.

شعار سال: زینب شریفی، مدرس این دوره آموزشی گفت: شیوه تنظیم اخبار حوادث با سایر اخبار متفاوت است و انتشار آن حساسیت های خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: اخبار حوادث نباید امنیت روانی را در جامعه بهم بزند و گفتگو با کارشناسان امر به کاهش آثار منفی این اخبار و همچنین آموزش شیوه‌­های پیشگیرانه از حوادث مشابه کمک می کند.

شریفی افزود: کارشناسان اجتماعی، حقوقی، علوم قضایی، نیروی انتظامی و روانشاسی از جمله افرادی هستند که می توانند نکات آموزشی و هشدارهای لازم را به مردم ارائه کنند.

استاد دانشکه خبر اهواز گفت: ذکر جزئیات مانند زمان و مکان در اخبار حوادث از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما ذکر جزئیات نباید مانع از روند رسیدگی به پرونده شود و به مجرمان کمک کند.

شریفی افزود: برخی حوادث در همان ابتدای رویداد قابل اطلاع رسانی هستند اما در برخی ماجراها باید اجازه داد تا پرونده تکمیل و حکم صادر شود. این ها همگی بسته به شرایط اجتماعی مسائل امنیتی جامعه و مردم است و خبرنگاران باید در این زمینه آگاهانه عمل کنند.

وی بر رعایت اصول خبرنویسی و ارتباط با روابط عمومی های حوزه های مرتبط با اخبار حوادث تأکید کرد و گفت: خبر باید مستند، گویا، جذاب و برای مخاطب دارای ارزش باشد.

این دومین کارگاه آموزشی بود که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان و با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران استان برگزار می‌شد و حدود ۱۵ نفر از خبرنگاران استان در این کارگاه شرکت داشتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 4 آبان 96، کد مطلب: 4125310:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین