پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۸۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در واکنش به بحران فرونشست زمین در جنوب شهر تهران که به تازگی انتقادات فراوانی را به همراه داشته است، گفت: گاه به علت وقوع یک یا دو اتفاق نگرانی عمومی ایجاد می‌شود، در حالی که از نظر من میزان فرونشست زمین در جنوب شهر تهران در این حدود نیست.

شعار سال: دومین بخشنامه ضدفساد شهردار تهران، شورای معماری مناطق را هدف گرفته بود و براساس بند الف این بخشنامه همه توافقاتی که در شوراهای معماری مناطق از سال گذشته صورت گرفته باید ظرف مدت 15 روز به معاونت شهرسازی و معماری فرستاده می‌شد.

مهدی حجت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران که پیش از این اعلام کرده بود؛ این بخشنامه در حقیقت فقط عمل به اصل قانون است، درباره روند اجرایی شدن این بخشنامه گفت: بر اساس بخشنامه قرار بود؛ همه مناطق تمامی توافقات صورت گرفته از یکم دی ماه ۹۵ در شورای معماری مناطق را به معاونت شهرسازی و معماری بفرستند. تقریبا تمامی مناطق به جز دو منطقه مدارک را ارسال کرده‌اند.

او نامی از این دو منطقه نیاورد و ادامه داد: معاونت شهرسازی و معماری به این دو منطقه اخطار کرده است تا پرونده‌های خود را هر چه زودتر ارسال کنند. در حال حاضر پرونده‌های ساختمانی در معاونت شهرسازی و معماری در حال بررسی است تا مطمئن شویم کدام یک بر اساس ضوابط بوده و کدام یک بر خلاف ضوابط عمل شده است تا نسبت به آن ها تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: نمی‌توان آمار دقیقی در حال حاضر از میزان پرونده‌هایی که دارای تخلف بوده‌اند، ارائه داد. بی‌شک موارد تخلف در میان پرونده‌ها موجود بود اما اینکه چه تعداد تخلف وجود دارد؛ هنوز اعلام نشده است.

حجت در ادامه در واکنش به بحران فرونشست زمین در جنوب شهر تهران که به تازگی انتقادات فراوانی را به همراه داشته است، گفت: گاه به علت وقوع یک یا دو اتفاق نگرانی عمومی ایجاد می‌شود، در حالی که از نظر من میزان فرونشست زمین در جنوب شهر تهران در این حدود نیست.

او فضای مجازی را به نوعی عامل دامن زدن به چنین اخباری دانست و افزود: به علت وجود فضای مجازی و پخش سریع اخبار گاه خبری شایع می‌شود، اما این گونه نیست که زمین‌های جنوب تهران در حال نشست باشد. با این حال به این مسائل توجه کرده و اگر خطر اندکی نیز وجود داشته باشد آن را برطرف خواهیم کرد.

گفتنی است؛ به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران وضعیت ذخایر آبی در دشت‌های تهران نامناسب بوده و میزان فرونشست در دشت‌های استان تهران بین 16 الی 36 سانتی‌متر است و تمام دشت‌های استان تهران با مشکلات آب‌خوان و فرونشست مواجه هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 4 آبان 96، کد مطلب: 551072 ، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین