پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۸۹۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
وزیر اقتصاد با ابراز رضایت از شرایط فعلی بورس و حمایت توسعه بازارسرمایه ، درخواست هایی از مسئولان و مدیران سازمان بورس و ارکان بازار مطرح کرد.

شعار سال: مسعود کرباسیان که بعد از بازگشت از جمهوری آذربایجان ، عصر شنبه جلسه ای با رئیس و هیات مدیره سازمان بورس و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره ارکان بازار سرمایه برگزار کرده بود، با ابراز رضایت از شرایط فعلی و آرامش حاکم بر بازار سرمایه گفت: نوسانات نرخ ارز تلاطم هایی به بازار ارز وارد کرد ولی بازار سرمایه همچنان از آرامش برخوردار است.

وی با اشاره به نقش پر اهمیت بازار سرمایه ، ادامه داد: اولین اتفاقی که برای پول می افتد متوجه نقش بانک است ولی بانک ها در حال حاضر توان بیشتری برای این کار ندارند. بنابراین اولین تصمیم و تکلیف من، حذف بنگاه داری بانک ها است و برای اینکار بانک ها باید به بازار سرمایه متوسل شوند. همچنین طبق قانون رفع موانع تولید، بانک ها باید تا خرداد سال آینده ، دست از بنگاه داری بردارند و توقع جدی این است که بورس به این فرآیند کمک کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه صندوق ها برای بانک ها ایجاد نشده بلکه شرکت ها باید کنسرسیومی عمل کنند و صندوق تشکیل دهند، ادامه داد: انتظارم این است که بازار سرمایه نقش جدی در تامین مالی توسعه برعهده گیرد چرا که از مصوبه عرضه سه میلیارد دلاری اوراق قرضه خارجی ، حتی یک سنت هم عرضه نشده است.

کرباسیان با بیان اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی باید فکری جدی برای بازار سرمایه کنیم اظهار داشت: توسعه بازار سرمایه با تاکید بر طراحی و مهندسی ابزارهای مالی و کالایی توسعه بازار انرژی و عرضه نفت خام و فرآوردهای نفتی در بورس انرژی باید دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از قدیمی ترین سیستم های حسابداری دنیا را داشت، گفت: باید اقداماتی مانند اجرای حاکمیت شرکتی در شرکت های بورس، ایجاد امکان مشارکت مردم با کاهش سود سپرده و جایگزینی بازار سهام، کمک به شفافیت بازار سرمایه، پوشش ریسک نوسانات کالا، تسهیل مالی در بازار اولیه، ارتقای شفافیت اطلاعات، تقویت مولفه های نظارتی، افزایش موسسات اعتبار سنجی، ارزیابی ریسک نوسانات ارز و تنوع سازی ابزارها در حوزه بازار سرمایه صورت گیرد.

کرباسیان بر الکترونیکی شدن زیرساخت های فناوری بورس، اتصال بورس ایران به بورس های دیگر دنیا، تقویت ارتباط بورس کالا و ارتباط با گمرک و اعطای تسهیلات مالی و بانکی برای استفاده کنندگان از بورس کالا تاکید کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بورس پرس، تاریخ انتشار 6 آبان 96 ، کد مطلب: 65696، www.boursepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین