پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۸۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۷۰ هزار و ۹۴۲ نفر آمار بیکاران استان گلستان است که ۴۰ درصد آن فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، عمده علت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی عدم مهارت است.

شعار سال: سعید مازندرانی ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار داشت: کارگروه شورای مهارت میتواند در حل مشکل تحصیلی تاثیرگذار باشد و درخواست ما این است این مهم پیگیری شود تا بتوانیم برای آموزش و پرورش تصمیماتی داشته باشیم.

وی به اجرای طرح ایران مهارت اشاره کرد و افزود: تفاهمنامهای با وزارت آموزش و پرورش بسته شده که به توسعه فرهنگ رشتههای مهارت‌محور است و هدایت تحصیلی کمک می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: 70 هزار و 942 نفر آمار بیکاران استان گلستان است که 40 درصد آن فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، عمده علت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی عدم مهارت است.

مازندرانی با بیان اینکه هدایت تحصیلی یک دوره 10 ساله است، افزود: ما در 10 سال آینده نمیتوانیم سیر دینامیک و جریان کار استان را تشخیص دهیم و نیاز به یک کمیته علمی و پژوهشی و حرکت براساس نقشه آمایش سرزمینی استان است که پنج ساله در نظر گرفته میشود.

حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان هم در این جلسه گفت: هدایت تحصیلی نیاز به فرهنگسازی دارد و با فرهنگسازی و افزایش اطلاعات خانوادهها میتوانیم به اهداف هدایت تحصیلی برسیم. بیشترین درصد بیکاران ما در تحصیل‌کردههای آموزش عالی است و کمترین بیکار مربوط به سطح تحصیلی دیپلمها است.

ابراهیم کریمی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان هم در این جلسه یادآور شد: بخشی از هتلهای استان را میتوانیم به رشتههای هتلداری اختصاص دهیم تا بتوانند دانش‌آموزان در این مسیر فعالیت کنند.

وی به ظرفیت صنایع‌دستی استان گلستان اشاره کرد و گفت: اگر بنا باشد دانشآموزان در رشتههای صنایع دستی تحصیل کنند میتوانیم در راستای تقویت صنایع دستی استان با آموزش و پرورش در این زمینه همکاری کنیم.

مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این جلسه گفت: 75 درصد بهره‌برداران ما در بخش کشاورزی بیسواد هستند و با توجه نوع سیاستهای بخش کشاورزی که به سمت گلخانه، گیاهان دارویی و پرورش در سیستمهای بسته حرکت میکند، نیاز است آموزشهای فنی و حرفهای به این سمت سوق داده شود. با توجه به کمبود آب 12 تا 14 هزار هکتاری که در محصولات سیفی داریم باید در دو تا سه هزار هکتار گلخانه پرورش داده شود.

وی با اشاره به وجود هفت هزار فارغ التحصیل رشتههای کشاورزی گفت: ما از پنج درصد این ظرفیت نتوانستیم بکارگیری کنیم و از این ظرفیت بهره بجوییم. نیاز است در یک زمان‌بندی پنج ساله بیش از 100 هزار نفر فعال بخش کشاورزی آموزش ببینند تا بتوانیم جایگاه استان را در بخش کشاورزی حفط کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 9 آبان 96، کد مطلب: 1561159 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
این مشکل و نه تنها توی گلستان بلکه توی لرستان و ایلام و خوزستان و خراسان جنوبی و .... جای دیگه داریم میبینیم و تاسف آوره.الف م
شمیم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
شما یه دانش آموز و تصور کن که کلی درس خونده و زحمت کشیده تا یه دانشگاه خوب قبول شه و بعدش بره سر کار.بعد از کلی زحمت کشیدن و شب نخوابی دانشگاه قبول میشه.ولی وقتی میره دانشگاه و کم کم سعی میکنه وارد بازار کار بشه و میبینه که نمیتونه یا اینکه میبینه کاری که براش هست اصلا ربطی به تخصص و رشته ش نداره.اون موقعس که از نظر روحی تخریب میشه و ممکنه دست به هر کاری بزنه.اعتیاد نمونه ی بارزش.به داد جوونای کشورمون برسید مسئولین عالی رتبه و شنونده.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین