پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
معاون عمرانی استانداری استان گلستان گفت: مصوبه اخیر کمیسیون ۵ شهرداری گرگان اختیارات میراث فرهنگی را حذف نمی کند.

شعار سال: رضا مروتی در خصوص مصوبه اخیر کمیسیون ماده پنج شهرداری، اظهار کرد: مصوبه اخیر، به معنای حذف اختیارات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست بلکه نقش نظارتی آن نهاد را تقویت می کند.

مروتی افزود: طبق این مصوبه میراث فرهنگی و گردشگری موظف است حدود دقیق محدوده بافت تاریخی گرگان و ضوابط ساخت و ساز در محدوده آن بافت را به شهرداری اعلام کند.

وی بیان کرد: میراث فرهنگی با همکاری، راه و شهرسازی استان، شهرداری گرگان و دفتر فنی استانداری در کمیسیون سیما و منظر شهری، ضوابط نما و بافت تاریخی را تعیین و به شهرداری ابلاغ خواهد کرد و تا زمان ابلاغ این ضوابط براساس رویه سابق عمل خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری استان گلستان اذعان کرد: میراث فرهنگی باید ضوابط ساخت و ساز در بافت سنتی را تعیین و شهرداری ها در ارائه خدمات به مردم باید آن ضوابط را اعمال کنند.

مروتی اظهار کرد: مسئولیت صدور پروانه در تمام ارکان کشور، شهرداری ها و دهیاری ها هستند و در عین حال برنامه ریزی و هدف گذاری در راستای حفاظت، حراست، نظارت و کنترل در محدوده بافت و اماکن تاریخی، بر عهده سازمان میراث فرهنگی و اداره های تابعه آن در استان هاست.

معاون عمرانی استانداری استان گلستان اضافه کرد: بنابراین شهرداری بر اساس ضوابط معین پروانه را صادر و میراث فرهنگی بر فرآیند این ساخت نظارت می کند.

مروتی گفت: اگر ضوابط پروانه ای صادر شده باشد، میراث فرهنگی می تواند از شهرداری شکایت کند و اگر فردی در این محدوده تخلفی انجام داد میراث فرهنگی می تواند راساً نسبت به شکایت در محاکم قضایی و کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدام کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 21آذر 96، کدمطلب:4169689، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین