پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از بررسی علت آتش سوزی قبرستان خالد نبی خبرداد و گفت: اقدام لازم جهت شناسایی و برخورد خاطیان صورت خواهد گرفت.

شعار سال: روز پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه قبرستان زیارتگاه تاریخی خالد نبی واقع در شهرستان کلاله دچار حریق شد و تعدادی از سنگ مزارهای استوانه ای شکل این قبرستان توسط افرادی ناشناس شکسته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان درباره این حریق که توسط اهالی روستا و خادمین این زیارتگاه مهار و اطفا شد، توضیحاتی را در فضای مجازی منتشر کرد که به شرح زیر است.

ابراهیم کریمی در رابطه با آتش‌سوزی رخ‌داده شده در این قبرستان نوشت: این مورد توسط نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی تحت بررسی است و اقدام لازم جهت شناسایی و برخورد خاطیان صورت خواهد گرفت.

وی همچنین در متن خود توضیح داد: سال‌های زیادی است که این قبرستان قدیمی رهاشده بود و در ارتباط با تخریب‌ها هیچ واکنشی صورت نمی‌گرفت. در سال گذشته دو اقدام مهم انجام شد، ابتدا گورستان ثبت ملی شد و سپس با اختصاص اعتبار فنس کشی انجام و کانکس‌هایی برای سایت اداری و حفاظتی خریداری و به محل منتقل شد.

برای تبدیل گورستان به موزه باز و استقرار نیروهای حفاظتی اقداماتی انجام‌شده اما مجوز تبدیل به موزه به دلیل مشکل مالکیتی صادر نشد و استقرار نیروی حفاظتی نیز مورد موافقت دستگاه‌های ذیربط قرار نگرفت.

نهایتاً مقرر شد حفاظت و مراقبت طی تفاهم‌نامه‌ای به دهیاری روستای گچی سو واگذار شود که این امر نیز نیازمند موافقت دستگاه‌های نظارتی است که به‌محض موافقت اقدام خواهد شد .

در سال جاری هم اعتبار قابل‌توجه ای برای مرمت سنگ‌های قبر تخریبی سال‌های گذشته اختصاص داده‌شده که بعد از تخصیص، مرمت و نصب خواهد شد.

زیارتگاه خالد نبی یکی از اماکن زیارتی مهم در شرق استان گلستان محسوب می شود که همه ساله زائران و گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور به این زیارتگاه سفر می کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 18 شهریور 96، کدمطلب: 4082387، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین