پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: طرح زهکشی در بیش از ۶۰ هکتاراز زمین‌های شهرستان گمیشان انجام شده است.

شعار سال: مختار مهاجر صبح چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان با اشاره به فواید اجرای طرح زهکشی در کانال‌های اصلی و فرعی استان اظهار داشت: اجرای اصول زهکشی، روشی مناسب برای حفظ خاک و از بین بردن شوری خاک به خصوص در مناطق شمالی استان گلستان است.

وی تاکید کرد: این طرح در استان گلستان در 280 هزار هکتار از اراضی استان در حال انجام است و در منطقه گمیشان این طرح در 17کیلومتر از کانال‌های اصلی و در 47 کیلومتر از کانال‌های فرعی شهرستان گمیشان اجرا شده است.

مهاجر تصریح کرد: حفظ تولیدات کشاورزی یکی از پارامترهای پدافند غیرعامل بوده و همه تلاش سازمان جهاد کشاورزی ارائه بهترین بذور جهت کاشت کشاورزان است.

وی افزود: شهرستان گمیشان از جمله شهرستان‌های شاخص در حوزه کشاورزی و دامداری است که توجه ویژه به این امور می‌تواند اشتغال خوبی را در سطح منطقه ایجاد کند.

مهاجرخاطرنشان کرد: اجرای آبیاری تحت فشار و انتقال آب بیش از 25 درصد راندمان آبیاری زمین‌های کشاورزی را افزایش می‌دهد و سازمان جهادکشاورزی گلستان آمادگی برای ارائه تسهیلات استفاده از آبیاری‌های نوین و خرید ادوات کشاورزی را دارد.

فرماندار گمیشان هم اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید در راستای ایجاد اشتغال پایدار با رویکرد اقتصاد مقاومتی تلاش کنند و توسعه و رونق مناطق و توجه ویژه به مقوله اشتغال از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید در سطح کشور است.

امیرشیر توماج تاکید کرد: با استفاده از این ظرفیت‌ها و با حمایت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران می‌توان زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کنیم.

وی با اشاره به تهیه بذور بوجاری شده برای بخش کشاورزی استان تاکید کرد: حدود 2500 تن بذر گواهی شده در شهرستان گمیشان تهیه شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است که از این میزان 1966 تن بذر گندم، 357 تن بذر جو و 13 تن هم بذر کلزا در نظر گرفته شده است.

فرماندارگمیشان تصریح کرد: تاکنون در این شهرستان 4402 هکتار برای کشت گندم، 2082 هکتار برای کشت جو و 2610 هکتار هم قرارداد برای کشت کلزا در شهرستان گمیشان بسته شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 10 آبان 96، کد مطلب: 1561990 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین