پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
استاندار مرکزی گفت: اربعین بزرگ‌ترین اجتماع مردمی جهان و از معجزات انقلاب اسلامی و شیعیان است.

شعار سال: سید علی آقازاده ظهر امروز در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار کرد: شور و شعور حسینی نه تنها سال به سال بیشتر و بیشتر می‌شود، بلکه هرسال بر عظمت آن نیز افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که هجمه تکفیری‌ها و قدرت‌های جهانی وجود دارد در سال گذشته حدود 25 میلیون زائر در کربلا گردهم آمدند و با اتحاد خود تمام نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کردند.

استاندار مرکزی در ادامه بر ضرورت رفع مشکل واحد خودروسازی رنو در ساوه تاکید و اظهار کرد: در صورت راه‌اندازی این واحد بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال شهرستان برطرف خواهد شد.

آقازاده گفت: حساسیت و اهمیت به نتیجه رسیدن قرارداد خودروسازی رنو در ساوه توسط تیم مدیریت ارشد استان در دولت مطرح شده است و با نامه‌ای که به امضای 100 نماینده مجلس شورای اسلامی در این رابطه تهیه و اهمیت آن به مسئولان ذی‌ربط گوشزد شده است.

استاندار مرکزی در ادامه با بیان اینکه شهرستان‌های ساوه و زرندیه بخش جدائی‌ناپذیر، پیشانی و سرمایه‌های بزرگ این استان هستند و درآمد بالایی را برای مرکزی کسب می‌کنند،افزود: باید قدر این شهرستان را به لحاظ ظرفیت‌های منحصر به فردی مانند برخورداری از قطب کشاورزی، صنعتی و تاریخی دانست.
آقازاده با اشاره به این که در استان مرکزی 3هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد، اظهار کرد: بیش از 600 واحد در این دو شهرستان وجود دارد که تولیدات آنها در کشور بی‌نظیر است.
وی کمبود آب در شهرستان‌های ساوه و زرندیه را مشکلی جدی دانست و بیان کرد: خشکسالی‌های پی در پی، شرایط جوی خشک و حجم ناکافی بارش‌ها در این مناطق باعث شده تا در حوزه‌های کشاورزی و شرب با بحران کم آبی مواجه شویم.
استاندار مرکزی گفت: شتاب این شهرستان‌ها در توسعه و پیشرفت اقتصادی کم نظیر است، اما باید موانع موجود را با حمایت و برنامه‌ریزی مناسب از سر راه برداشت.
آقازاده با اشاره به مصوبه سفر اخیر دولت به این استان مرکزی در خصوص تخصیص اعتبار انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری اظهار امیدواری کرد بتوان با جذب اعتبار مناسب زمینه تحقق این مهم را فراهم کرد.
وی در خصوص راه اندازی مجتمع خودروسازی کشور خارجی در ساوه گفت: در صورت راه اندازی این مجتمع چندین هزار شغل ایجاد شده و از رهگذر گردش مالی ناشی از این سرمایه‌گذاری بزرگ بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.
استاندار مرکزی از ساوه در کنار قطب صنعت به عنوان قطب کشاورزی نیز یاد کرد و گفت: شهرستان‌های ساوه و زرندیه قطب کشاورزی استان مرکزی به شمار می‌روند، اما قطب تولید انار جهان و کشور به دلیل سرمازدگی سال گذشته درختان انار و خسارت وارده به کشاورزان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.
وی به باغداران ساوه‌ای توصیه کرد؛ تغییر کشت از انار به محصول باغی دیگر درست نیست، زیرا جهان ساوه را با نام انار می‌شناسد و با سیاست‌های حمایتی دولت در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ارزان مشکل باغداران به زودی مرتفع خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 11 آبان 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۸۱۱۰۰۰۶۸۸ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
-
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
0
0
طبق آمار سالانه اربعین بیست میلیون زایر به بین الحرمین مشرف میشن که توی دنیا بی نظیره.دلیلشم چیزی جز عشقبه اهل بیت نمیتونه باشه.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین