پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
در میان انواع رشته‌های ورزشی، رشته‌هایی دیده می‌شوند که تنها در بخشی از این کره خاکی شناخته شده اند.

شعارسال: مورخان و باستان شناسان بارها و بارها شواهد غیر قابل انکاری را از علاقه مردمان هزاران سال قبل به ورزش پیدا کردند که به ورزش کنونی کم شباهت نبوده است.

نقاشی های حک شده روی سنگ صحنه هایی از یک سبک خاص بازی یا مبارزه را یادآوری می کند.اشیا و سازه های دیده شده به محبوبیت در بازی های تیمی با توپ و یا مسابقات سوارکاری می پردازد.

اغلب مسابقاتی که در حال حاضر رایج است ،بازی های تکامل یافته دوران باستان است.حتی می توان گفت قوانین محبوب ترین بازی های ورزشی قرن 19 که در حال حاضر نیز طرفداران بیشماری نسبت به بازی های دیگر دارا است،شباهت زیادی به قوانین فوتبال،هاکی و بیس بال دارد.

در این میان نیز تعداد زیادی رشته های ورزشی وجود دارند که تنها در برخی کشورها و مناطق رایج هستند و شاید این نوع ورزش ها از دوران باستان به نسل امروزی رسیده است .

که در اینجا به 10 ورزشی که شاید تا به حال نام انها به گوش شما هم نرسیده است اشاره می کنیم.

*اسلمبول

این بازی قوانین شبیه مسابقه بسکتبال دارد با این تفاوت که در میدان بازی از ترامپولین (تشک های پرش درجا) استفاده می شود.یک تیم 8 نفره که 4 نفر در کنار حلقه می ایستند که هدفشان پرتاب توپ در سبد می باشد.

*کالچو استوریکو

این نوع ورزش از نسل فوتبال امروزه است که در قرن 16 در بین مردم رایج بود.بازی بین دو تیم و با هدف گل زدن در دروازه حریف است.در این بازی ،بازیکنان مجاز به استفاده از ترفندهای قدرتی هستند.بنابراین می توان گفت این بازی ترکیبی از کشتی گرین-روم و راگبی و فوتبال است.

*بوتاشی

این نوع ورزش از سال 1954 در ژاپن ابداع شد.که هدف بالا بردن روحیه است.در این بازی 75 نفر شرکت کننده حضور دارند که باید طی مدت زمان دو ونیم دقیقه اهرمی که در زمین حریف کاشته شده است 30 درجه بچرخاند.

*فوتبال نارگیلی

بازی که شبیه فوتبال است اما بجای توپ از نارگیل استفاده می کنند.قبل از شروع بازی بازیکنان در مدت کوتاهی نارگیل ها را در نفت سفید می خوابانند و قبل از وارد شدن به زمین نارگیل ها را به آتش می کشند و سعی می کنند تا نارگیل های سوخته وارد دروازه حریف کنند این بازی در حدود 60 دقیقه طول می کشد.

*پریدن از شتر

در یمن پریدن از شتر یک ورزش ملی محسوب می شود.در ابتدا سه شتر در کنار هم قرار می گیرند که بازیکن باید از روی آنها بپرد و این تعداد به ترتیب با شترهای چهارم و پنجم و ششم اضافه می شود و در نهایت رکوردار کسی است که از روی7شتر بپرد.دست نزدن به پشت شتر از قوانین این بازی است.

*بزکشی

این بازی باستانی است و یک نوع سوارکاری که بیشتر در آسیا مرکزی رایج می باشد.این بازی نسخه خشن تری از چوگان است اما بجای توپ از لاشه بز استفاده می کنند.سوارکاران باید لاشه را بلند کنند و تا زمانی که ممکن است نگه دارند.

*پرتاب اهرم

این ورزش مربوط به شمال اسکاتلند است که بازیکن می تواند با پرتاب یک اهرم 6 متری و وزن تا 80 کیلو زورآزمایی خود را به نمایش بگذارد.

*استاد خرابکاری

ورزشکار باید بروی یک دوچرخه مسیر 40 متری یک حوضچه گل و لای را طی کند و دوباره به نقطه شروع باز گردد البته در طول مسابقه دوچرخه سوار از ماسک غواصی و یک لوله تنفسی استفاده خواهد کرد.

*شطر بوکس

ترکیبی از دو رشته متفاوت شطرنج و بوکس است.

مبارزه شامل 11 دور بازی است.حریفان سعی می کنند همدیگر را مات کنند تا به مرحله بعد که ناکات است ،راه یابند.

*شاهزاده خانم

این نوع بازی بیشتر در بین معدنچیان انگلیس رایج بود .بازی اینگونه بود که بازیکنان اقدام به نگهداری حیوانات کوچک مانند سنجاب در لباس خود می کردند و هر کس می توانست مدت زمان بیشتری تحمل کند رکوردار بود.

این بازی با هدف حفظ و حمایت حیوانات ناتوان از دست شکارچیان رایج شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 12 آبان 1396 ، کدخبر: 6305035 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین