پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۹۰۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
دریافت وام در اموری که دوران باز گشت سرمایه بیش از یکسال است نه تنها اقتصادی نیست بلکه نوعا به ورشکستگی دریافت کننده تسهیلات منجر میشود.

شعارسال: چرا نباید وام بگیریم؟

معدل نرخ بهره از معدل بازده اقتصاد بیشتر است لذا معدل کسانی که وام می گیرند زیان می کنند و وام را از محل اصل سرمایه خود پرداخت می کنند نه بازده ناشی از دریافت تسهیلات.

دریافت وام در اموری که دوران باز گشت سرمایه بیش از یکسال است نه تنها اقتصادی نیست بلکه نوعا به ورشکستگی دریافت کننده تسهیلات منجر میشود.

ورود به بخش مسکن با وام بانکی دستور العمل فاجعه است، اولین معضل بانکها این است که تقریبا چهل درصد وام ها به هر اسمی که دریافت شده باشد در عمل وارد بخش مسکن شده و حالا وام سر رسیده شده و مسکن را کسی نمی خرد و وام گیرنده هم بدون فروش مسکن قادر به پرداخت تسهیلات نیست .

این افراد هم نوعا کسانی هستند با این انگیزه وارد بخش مسکن شده اند که تجربه سال ٩١ تکرار شود و مسکن سه برابر شود در حالیکه از سال ٩٢ تا کنون هر سال ٢٧ درصد بهره داده اند و اکنون مسکن بطور میانگین ٣٠ درصد کاهش قیمت داشته ( نسبت به سال ٩١) و تازه کسی هم آن را نمی خرد.

از آنها بدتر افرادی هستند که با وام بانکی وارد سرمایه گذاری در بخش تولید شده اند که در ٩٠ درصد موارد قادر به بازپرداخت آن نیستند.

پزشکان ، وکلا ، قضاوت و خلبانان که از درآمد جاری بالائی برخوردارند طی چهار سال گذشته همچنان در بخش مسکن حتی با وام بانکی ورود و زیان قابل ملا حظه کرده اند، این چهار قشر با ورود به بخش های حبابی در چهار سال گذشته بخشی از درآمد خود را از دست داده اند.

تامین سرمایه در گردش سیستم مغازه داری خرد ، ازطریق وام های با نرخ های بهره ای ظاهرا ٢٧ درصد اما در عمل ٣۶ درصد ، انتحار اقتصادی است.

ورود به بخش واردات و ورود به اموری که دوران بازگشت سرمایه حدود چهار ماه است با وام بانکی توجیه اقتصادی دارد و توصیه میشود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اقتصاد برتر، تاریخ انتشار: 11آبان1396، کدخبر: - : www.eghtesadbartar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین