پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
خبرگزاری آناتولی ترکیه پنجشنبه شب به نقل از کمیسر عالی امور پناهندگان گزارش کرد: شمار آوارگان جهان به 66 میلیون نفر رسید که 17 درصد آن را پناهنجویان سوری تشکیل می دهند.

شعار سال: «فیلیپو گراندی» کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد که در جلسه شورای امنیت در نیویورک سخن می گفت، افزود،شمار آوارگان درحالی به این 66 میلیون تن رسید که این تعداد در سال 2009 تنها 42 میلیون نفر بود.

گراندی افزود: بحران های جهان همچنان به قوت خود باقی است، جنگ در سوریه و خشونت در عراق ادامه دارد و شرایط این دو کشور به تنهایی یک چهارم آوارگان در سراسر جهان را شامل می شود.

کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد در این باره افزود: بحران سوریه حدود 11 میلیون تن را آواره کرده است و اگر بتوانیم برخورد مناسبی با موضوع پناهندگی داشته باشیم، می توانیم برای بازگرداندن امنیت و پایان درگیری و برقراری صلح گام برداریم.

وی از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست، ضمن تلاش برای یافتن راه حل سیاسی جنگ ها و بحران های جهان، برای حمایت از غیر نظامیان تدابیر پیش گیرانه ای اتخاذ کند.

این مقام سازمان ملل متحد همچنین بر ضرورت برخورد قاطع با پدیده قاچاق انسان، محاکمه قاچاقچیان تاکید کرد.

وی درباره مسلمانان روهینگیا نیز گفت: بازگشت آوارگان روهینگیا به استان راخین، نیازمند برقراری امنیت، اجرای حقوق بشر و حاکمیت قانون است.

گراندی تصیح کرد: دریافت تابعیت میانماری آوارگان روهینگیایی، سرمایه گذاری در بخش توسعه این منطقه از کارهایی است که اهمیت به سزایی دارد.

در همین حال، سازمان بین المللی مهاجرت سه شنبه گذشته اعلام کرد: شمار آوارگان روهینگیا که وارد بنگلادش شده اند به 820 هزار نفر رسیده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 12 آبان 96، کد مطلب: 82717676، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین