پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
مدیرعامل شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان گفت: استان فارس به هاب پرداخت الکترونیک عوارض آزادراه های کشور تبدیل خواهد شد و مدیریت پرداخت الکترونیک این نوع عوارض در این استان خواهد بود.

شعار سال: احسان کدخدایی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود: با عملیاتی شدن این طرح خودروهایی که در سامانه سی پی که در حال حاضر برای پارک حاشیه ای از آن استفاده می شود ثبت نام کرده اند پس از شناسایی توسط سیستم، بدون نیاز به توقف در ایستگاه های عوارضی، عوارض خود را به شکل الکترونیک پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: این کار به سرعت عبور خودروها کمک بسیار خواهد کرد و از میزان ترافیک در عوارضی آزادراه ها خواهد کاستاو اظهار کرد: از طرف دیگرهم اینک 10 درصد درآمد ایستگاه های عوارضی صرف نگهداری آن ها می شود که با پیاده سازی این سیستم، این هزینه نیز بسیار کاهش خواهد یافت.

کدخدایی افزود: هم اینک 471 ایستگاه عوارضی در کشور فعال است که سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض در تمام آن ها نصب خواهد شد.

سرنوشت خودروهای بدهکار به سیستم پارک حاشیه ای

مدیر عامل شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان، با اشاره به بدهکاری برخی خودروها به سیستم پارک حاشیه ای (سی پی) در کلانشهر شیراز افزود: آن دسته از خودروهایی که بدون ثبت نام و داشتن برچسب سی پی در محل های پارک حاشیه ای توقف داشته و طی یک سال گذشته هیچ وجهی هم پرداخت نکرده اند با هماهنگی پلیس توقیف و روانه پارکینگ می شوند.

کدخدایی گفت: در گام نخست 500 دستگاه از این خودروها که بدهی آن ها بیش از پنج میلیون ریال است توقیف خواهند شد.

وی بیان کرد: طبق آمار روزانه حدود 400 هزار خودرو در شهر شیراز تردد می کنند که از این تعداد 200 هزار خودرو در سامانه سی پی ثبت نام کرده اند که برخی به شکل منظم و برخی نامنظم سی پی خود را شارژ می کنند و برخی تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده اند اما از ظرفیت پارک حاشیه ای هم استفاده می کنند.

مدیر عامل شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان، در خصوص اجرای فاز سوم طرح سی پی در معابر شهر شیراز گفت: در این فاز نیز هفت خیابان و معبر دیگر در کلانشهر شیراز شامل خیابان های تختی، وصال، فخرآباد، شهید حرّاف، قاآنی نو، بولوار آزادی و خیابان آیت الله ربانی سیستم سی پی در آن ها اجرا خواهد شد.

او افزود: با پیاده سازی سیستم سی پی در این هفت معبر، تعداد معابر شهر شیراز که سیستم سی پی در آن ها فعال است به 35 معبر خواهد رسید.

کدخدایی گفت: همچنین به زودی مشتریان خوش حساب سی پی برای بهره مندی از خدمات این شرکت می توانند از بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو همراه با تخفیف و پرداخت اقساطی بهره مند شوند.

وی گفت: همچین اجرای طرح تحویل بنزین در محل و شستن ماشین (کارواش) در محل از جمله اقدامات و برنامه هایی است که به زودی به مشتریان سی پی ارائه خواهد شددر طرح سی پی مالکان خودرو با خرید برچسب ویژه این طرح به نام سی پی و شارژ آن در حاشیه خیابان هایی که این طرح در آن در حال اجراست توقف می کنند و هزینه پارک نیز بر اساس میزان توقف محاسه و به شکل الکترونیک از حساب آن ها کسر می شود.

توقف خودروها در پیاده روها برای خودروهایی که این برچسب را ندارند، تخلف است ولی برای دارندگان سی پی با پرداخت وجه،‌اشکال ندارداین طرح برای نخستین بار در کشور در شیراز و سپس اراک و تهران به اجرا درآمد و هم اینک زیرساخت های اجرای این طرح در یزد نیز در دست انجام است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 14 آبان 96، کد مطلب: 82719813 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین