پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۸۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
ائتلاف سعودی اعلام کرد که تمام مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی به یمن را مسدود می‌کند.

شعارسال : به نقل از رویترز، ائتلاف سعودی گفت برای جلوگیری از ورود سلاح‌های ایران به شورشیان حوثی در یمن، تمام راه‌های هوایی، زمینی و دریایی این کشور را به‌طور موقت مسدود می‌کند.

در بیانیه ائتلاف که توسط خبرگزاری دولتی عربستان منتشر شده، آمده است: «فرماندهی نیروهای ائتلاف تصمیم گرفته است تا تمام مبادی هوایی، دریایی و زمینی یمن را به‌طور موقت مسدود کند».

در این بیانیه گفته شده است که کمک‌های انسان دوستانه و کارمندان نهادهای کمک‌رسان می‌توانند به یمن دسترسی داشته باشند یا از آن خارج شوند.

سازمان مللم متحد و سازمان‌های کمک‌رسان بین‌المللی بارها ائتلاف سعودی را به خاطر مسدود کردن دسترسی به کمک‌های انسان دوستانه، به‌ویژه در مناطق زیر کنترل حوثی‌ها، موردانتقاد قرار دادند.

تصمیم عربستان برای محاصره کامل یمن پس از آن اعلام می‌شود که یک موشک شلیک‌شده از سوی انصارالله یمن، فرودگاه ملک خالد در ریاض را هدف گرفت.

عربستان سعودی اعلام کرد که توانسته است این موشک را پیش از برخورد با فرودگاه سرنگون کند.

ائتلاف سعودی در بیانیه‌ای شلیک موشک را به ایران نسبت داد و گفت این اقدام را «یک تعرض فاحش نظامی» از سوی ایران تلقی می‌کند و می‌تواند اقدامی جنگی علیه عربستان تلقی شود.

روز شنبه هم دونالد ترامپ اندکی پس از انتشار خبر شلیک موشک یمنی، آن را کار ایران دانست و در تماس تلفنی با ملک سلمان، حمایت ایالات‌متحده از عربستان را اعلام کرد.

ادعای ریاض علیه تهران در حالی تکرار می‌شود که محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، در واکنش به اظهارات ترامپ گفته بود: «اصلاً ما امکان انتقال موشک به آنجا را نداریم و موشک‌های یمنی برای خودشان است که با بازسازی، برد آن‌ها را زیاد کردند و به این وسیله انتقام خون شهدای مظلوم یمن را گرفته‌اند».

امیر حاتمی، وزیر دفاع، هم این اظهارات را قویاً رد کرد و گفت «دشمن از هر فرصتی برای اتهام زنی علیه ایران استفاده می‌کند».


شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه ، تاریخ انتشار:15 آبان 96، کد خبر : 389913،www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همایون
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
قطعا عربستان تمام سعی و تلاششو برای کم کردن نفوذ ایران در منطقه به کار میگیره چرا که اصلی ترین رقیبش هم کشور ماست.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین