پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
کلیسای کانتور قزوین در جنگ جهانی دوم ساخته شده و متعلق به فرقه ارتودکس‌ها بوده است و به دليل اينكه هم اكنون هيچ ارتودکسی در قزوین وجود ندارد.

شعار سال: زهرا امیر آبادی کارشناس بناهای تاریخی میراث فرهنگی قزوین گفت: اين بنا در خیابان دارایی داخل کوچه ثبت احوال واقع شده و به برج ناقوس نيز نام‌گذاري شده است.

وي افزود: این کلیسا در محوطه‌ای به نام کانتور ساخته شده که مجموعه‌های دیگری ازجمله ساختمان شهرداري مركز، منبع آب و پارك مشاهير داخل این محوطه بوده است.

اميرآبادي تاكيد كرد: این کلیسا داراي پلان چلیپایی شکل است و هنگام ورود شكل صليبي آن به وضوح قابل مشاهده است.


وي یادآور شد: كليساي كانتور يك كليساي بسيار كوچك است به دليل اينكه در زمان ارتودكس‌ها معمولا ايستاده عبادت مي‌كردند و فقط برای افراد مسن میز و صندلی قرار مي‌دادند.

این کارشناس ادامه داد: این کلیسا به دلیل عجله و سرعت زیاد در هنگام ساخت به صورت کوچک و بدون تزئینات بنا شده است.

وي تصريح كرد: به‌دليل اهميت زياد طلوع خورشيد براي مسيحيان محراب اين كليسا را رو به شرق ساخته شده كه اين روش ساخت در اكثر كليساها رعايت شده است.


امير آبادي خاطرنشان کرد: این کلیسا دارای دو اتاق است كه اتاق سمت راست اتاق غسل تعميد و اتاق سمت چپ اتاق كشيش بوده است.

وي توضیح داد: اتاق غسل تعميد براي نوزاداني بوده كه تازه متولد می‌شدند چون مسيحيان معتقدند كه پس از تولد نوزاد را بايد غسل تعميد دهند و اتاق كشيش به دليل تقدس زياد محراب در زماني استفاده مي‌شده كه كشيش وارد اتاق و پس از تعويض لباس‌ها وارد محراب مي‌شده و به صحبت‌هاي خود ادامه می‌داد.

کارشناس بناهای تاریخی میراث فرهنگی قزوین در پايان به دو سنگ قبر داخل محوطه کلیسا اشاره كرد و افزود: یکی از آن‌ها متعلق به مهندس راه روس و دیگری متعلق به یک خلبان روس است که در این محوطه به خاک سپرده شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 5 فروردین 94، کد مطلب: 941-494-5: www.qazvin.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین