پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
رجب طیب اردوغان ' رئیس جمهوری ترکیه که برای سفر رسمی روزسه شنبه وارد کویت شده با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح دیدار و درباره تحولات منطقه گفت و گو کرد.

شعارسال: دو طرف در این دیدار در خصوص روابط دو جانبه و راه های تقویت و گسترش آن و افزایش همکاری های مشترک در همه زمینه ها رایزنی کردند.

طرف های کویتی و ترک همچنین در خصوص مهمترین مسایل منطقه و آخرین تحولات در کشورهای عرب منطقه خلیج فارس و خاورمیانه گفت و گو کردند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین در محل اقامت خود در کاخ 'البیان' از مرزوق الغانم رئیس مجلس الامه (پارلمان) کویت دیدار و با او گفت و گو کرد.

دیدار اردوغان با الغانم پشت درهای بسته صورت گرفت و اطلاعاتی در خصوص جزئیات گفت و گوی آنها منتشر نشده است.

اردوغان پیش از آغاز این سفر گفته بود، به دنبال بررسی راه‌های حل و فصل بحرانی است که از پنج ماه پیش تاکنون میان قطر با عربستان و متحدانش ایجاد شده است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر و دوحه در تاریخ پنجم ژوئن گذشته قطر را به حمایت از ایران و تروریسم متهم وروابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند. قطر این اتهام‌ها را رد کرده است.

تلاش‌هایی که تاکنون برای میانجیگری وحل این بحران صورت گرفته، نتیجه ای دربر نداشته است.

اردوغان قرار است روز چهارشنبه (24 آبان 96) به قطر سفر ‌کند.

رئیس جمهوری ترکیه پیش از سفر به دو کشورعرب حاشیه خلیج فارس با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در شهر سوچی روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این گفت و گو درباره روند استقرار نیروهای مسلح ترکیه در قطر گفت: استقرار نیروهای مسلح ترکیه در قطر ادامه دارد و نشانگر اهمیتی است که ما برای قطر و منطقه خلیج(فارس) قائل هستیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23آبان1396 ، کدخبر: 82730458 : www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین